Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera iLife i Leopard?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en relativt nyinköpt (september) Macbook Pro med medföljande iLife på Tiger-skivan. Eftersom jag ju faktiskt har iLife genom detta tycker jag inte att man skall behöva köpa en ny licens för att kunna installera det på leopard. Har försökt installera det från Tiger-skivan genom att välja "Install bundle software only" men får då felmeddelandet att det inte går installera på denna (leopard) version av OS X.

Finns det något sätt att installera det iLife, som jag fick med min dator, i leopard?

Om inte tycker jag det är dåligt av Apple. Datorerna säljs ju faktiskt med iLife och det är ju fortfarande samma dator, bara en ny version av OS X (som man betalar för).

Mvh

Det borde fungera precis som du gör. Någon med mer erfarenhet kanske vet varför det inte fungerar.

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2007-10-28 18:39

Det hjälper ju inte mycket, men det funkade perfekt för mig.

Funkar här med.

ok, låter ju väldigt skumt. Jag får detta meddelande (se bifogad bild)

Det enda ni gör är alltså att stoppa i skiva 1 av de medföljande Tigerskivorna och därefter välja "Install bundled software only"?

Dum fråga kanske men det är inte så att du försöker använda skivan som kom med en dator på en annan?

Inte så dum alls faktiskt

Såg nu att jag använde installationsdisken som jag fick med min Macbook. Ska pröva med den till Pro:n istället så kanske det går bättre

1
Bevaka tråden