Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärm flimrar när man drar musen

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-27 18:11

Hej,
Jag har en MBP av senaste modell som jag köpte i Augusti => nybliven switcher. Har ett problem med skärmen men vet inte orsaken till det.
När jag drar med musen över skärmen flimrar bokstäver och ikoner (plus allt annat) runt omkring muspekaren på skärmen. Det ser ut ungefär som om skärmen inte updaterar pixlarna fort/bra nog när ngt rör sig. Dessutom är vissa delar av skärmen suddig till dess att man klickar nära den suddiga delen. När man inte rör ngt ser allt ok ut. Skriva går bra och filmer ser ut precis som vanligt.

Har någon en aning vad som har hänt? Det började i dag. Igår natt var allt bra.
Tack på förhand!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-28 16:35

Flimrandet är användarspecifikt

Efter lite enkel testing har jag kommit fram till att det flimrande jag har beskrivit sker endast för mitt eget användarkonto. Ett nyskapat konto fungerar perfekt. Vet fortfarande inte vad jag har gjort fel.
Är det någon som vet vad jag kan ha gjort för att orsaka flimrande vid rörlig grafik (e.g. muspekarrörelse, hoppande ikoner etc)?

Senast redigerat 2007-10-28 16:49
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-28 17:04

Du har inte slagit på någon av hjälpfunktionerna med zoom eller så ?

Kolla inställningarna under Universal access (som det heter på engelska) och se om det kan vara det..

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-28 23:16

Tack för hjälpen!!!

Japp, visst hade jag zoom på. Hade uppenbarligen kladdat på för många knappar samtidigt. Tackar hjärtligt för hjälpen!!!

Min fru skrek: NU ÄR DET DAGS! NY DATOR!

Hjärtligt tack för hjälpen här!

1
Bevaka tråden