Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kolla in www.apple.com

Tråden skapades och har fått 85 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Oh yeah! :eek: :eek:

  • Medlem
  • 2001-12-31 23:53

Nu lovas det godis igen... faktum är att jag hoppas att jag blir sugen på att ruinera mig nu igen

Dessutom...

Gott Nytt År!

localtime: 23:51:30

Yep. This one is big.
Fast nu e det bara 6 sagar kvar
Och nu är det 2002!!! Jippie! *skålar i champange*

En flaska Bollinger Special Cuvée gör sitt till den speciella sinnestämningen som råder i min skalle just nu.

Jag hoppas just nu att alla mår bra och att 2002 kommer att låta de goda vinna över de onda!!!

Gott nytt alla goda varelser ...

Wow, trots att jag brukar vara lite återhållsam med att höja förväntningarna (så jag inte tillhör dom som direkt efter är så himla besvikna och bara gnäller) så måste jag säga att jag faktiskt har en del förväntningar på detta arrangemang... Men jag gillar det!

Apple måste leverera detta expo, de kommer göra det också... annars slänger man inte upp något som detta på förstasidan. Med tanke på hur mycket reklam (hela New York var smockfullt) som gjordes inför MWNY ´01 så var säkert något på gång då, men inget hände. Nu kommer istället "THe Big Thing", tror jag.

Kanske Apple köper något företag. Eller så blir de uppköpta och det är Steve Jobs sak att övertyga sina "undersåtar" att det är bra...
"Jag funderade länge över Ballmer och Gates förslag..." öppnar han kanske keynoten med...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-01-01 14:49

6 days left...and still counting.
IT´S SHOWTIME, FOLKS!

Nu har Apple återigen ändrat sin hemsida. "Count the days Count the minutes Count on beeing blown away ."

Måste verkligen vara ngt speciellt

  • Oregistrerad
  • 2002-01-01 21:48

Fan också! Jag som just betalat av min G4, Cinema Display och Tibook...
Nu får man väl gå till banken igen.

  • Oregistrerad
  • 2002-01-01 21:49

Fan också! Jag som just betalat av min G4, Cinema Display och Tibook...
Nu får man väl gå till banken igen.

Den gula post it-lappen är uppe på AppleStore just nu ...

Verkar som det bara vara en designändring, för nu är siten tillbaka iaf...

[ 01-01-2002: Meddelandet ändrat av: odlund ]

  • Medlem
  • 2002-01-02 08:23

Det börjar bli varning för bita-sig-själv-i-foten-hype nu. Det ska rätt mycket till för att täcka sådana uttalanden så folk inte blir besvikna. Men man kan ju drömma.... tänk om man fick en ny Apple PDA. Jag älskade min tegelsten till Newton, men den blev för stor, för långsam, för ersatt

Fick man en Newton uppdaterad för idag... mumma... men det är ju inte så sannolikt.[/LIST]

Ny text hos Apple:

Beyond the rumor sites. Way beyond.

På tyska kan man bara beskriva det på ett sätt:

Mega-Geil! (Ni förstår nog innebörden...)

Men kolla in denna då... 5 dagar kvar nu!
Nu börjar man bli lite orolig.

Det känns strålande att man kommer att se detta i perfekt bild och ljud från Nalen i Stockholm Tack för det 99mac och Apple..

Nu får man bara hålla sig frisk och kry..

  • Medlem
  • 2002-01-02 09:30

Nu måste de regera sönder allt och alla... genom att säga "Way beyond the rumor sites" för de smått freebasande killarna på thinksecret, macos rumors etc. är sällan lugna i sina spekulationer. Det ska mycket till.... man hoppas att de fixar det.

Som akut konsumtionshantering ska jag ta mig en tripp till:

Det här är riktigt grymt av Apple, 5 dagar kvar och de skriver en sån sak..

Nu vill jag sälja min G4/867, bara utifall att.. *host* G5 *host*

En riktigt fin shoppingdag spenderas helst på Think Geek

Shit Alabama!
--
Vi ses på Nalen..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-01-02 11:47

Nu börjar det nästan bli jobbigt... :eek:
Men dom spelar ett farligt spel...om inte
förväntningarna infrias nu så blir det
jordbävning!

Varför gör de så här mot oss!! :eek:

Det låter ju onekligen spännande!!

Vi får verkligen hoppas på ett Gott Nytt Mac-år

Killen bakom RAILhead Design kände sig personligen träffad av dagens text på Apples förstasida... Han har i alla fall punktat upp hans förutsägelser inför måndagen:

• We’ll see the new LCD iMac (maybe a 17" rather than 15"), and there will be 3 different models to choose from. They’ll be faster than current, with the low-end model starting at 733MHz or 800MHz (from what I’m hearing). The others will go from there, topping out less than a GHz (maybe 867MHz).

• We’ll get a new line G4’s and. Apple will finally break the "GHz Barrier" with (probably) a single processor Mac running 1.4GHz (doubtfully to 1.6GHz). They’ll also introduce more dual processor configurations that will possibly begin at 867MHz or 933MHz. I haven’t been able to get anything that would lead me to believe we will be getting dual GHz-plus Macs, though that would REALLY be a show-stopper!

• We WON’T see a new iPod — nor will there be a price drop on the current model.

• iBooks should be getting a speed boost again, but I have no clue as to what speed they’ll gain. There’s also much speculation going around that the iBooks *may* get boosted to a G4, which would be great, but there’s no real solid information supporting this other than everyone already knowing it’s possible for a G4 to fit and work in the iBook’s current case without any problems.

• We should also see the introduction of the 19" Studio Display which will give Apple 17", 19" and 22" displays.

• Lastly, there will be a slew of info regarding when the Big Name applications will officially be released for OS X. We’ll hear from Adobe (of course) as well as Macromedia, and all the other usual companies. GoLive 6 WILL debut at Macworld for immediate order.

• We’ll also get to see a preview OS X 10.2 and there’s a chance that we’ll get to see our spring-loaded folders as well as USB Printer Sharing in the demo.

• We may also get to finally see iPhoto, Apple’s consumer-level Photoshop that will be bundled with new systems.

• We will learn about Apple’s new bundled-software options that will begin with the roll-out of the new desktop systems.

• And lastly, Apple will probably debut another “digital hub” device — but I have no solid information as to what it may be (a handheld, puh-LEEZE).

(Dessutom har han från och med idag "redesignat" sin sajt!

Kankes Apple kommer med en riktig ball spel maskin. Dom höll på med en som kallades Pippin för många år sen tillsammans med Sony

  • Medlem
  • 2002-01-02 17:16

Ja gamla pippin, körde ett demo en gång synd att den dog. Då hade allt man kört varit Apple på den tiden.

Men jag vill se Newton återuppstå. Jag viil jag vill jag vill.... grrr...

Kör hårt, Apple. Detta kan bara inte vara en ny PDA (med hänvisning till iWalk). Inte troligt. Vad säger ni?

"Count on being blown away."
"It´s like a backstage pass to the future."

Ehh? iWalk? Njae.

Nä, då tycker jag idén med en dator som inte är större än en plats skärm bättre passar som något man blir "blown away" av, kolla in denna killes ambitiösa förslag:

Detta är alltså bara en grej han själv gjort, som han tycker Apple borde göra. Jag gillar idén. Läs mera här:

http://homepage.mac.com/flyermoney/ipad/

(Ni som varit på MOSR nyligt har redan sett detta.)

Gissning:
G4 med All In Wonder Radeon 8500 (multimedia med tv-in-ut och sånt), superdrive (mums). fjärkontroll för att hantera hela grejen, koppla till tvn så har man en riktig digital hub

Bevaka tråden