Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snabbare filöverföring i Adium?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2007-10-28 10:38

Tjena.
Jag undrar om de finns något knep så man kan skicka/ta emot filer lite snabbare i Adium? Så som de är just nu går de otroligt långsamt. Tar ungefär 20min för mig att ta emot en mp3a på 5-6 MB (har 10/10 Mbits Internet). Jag har löst detta tidigare genom att be mina polare skicka filer till min FTP. Men sen har man ju också lite mindre datorkunniga vänner, som inte förstår sig på det med FTP riktigt
Som adium gör nu så tankar den filen som skickas (eller skickar) först i 2 sekunder, sen så måste den vila i ungefär 5-10 sekunder innan den börja tanka i 2 sekunder igen. Sen så fortsätter de bara så. Finns de kanske någon port man kan öppna i routern för att snabba upp de hela lite? Har fått de intrycket att adium inte har den bästa filöverföringstekniken, men tycker (hoppas) att de borde gå att snabba upp de lite grann iaf :).

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-28 11:12

Alla filer skickas igenom Microsofts servrar. Därför det går långsamt.

Tror att det ska förbättras i framtiden.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-28 11:17

MSN på Adium använder en äldre teknik för att skicka filer, dock kommer det nog ändras inom kort. Sök här så kommer du finna.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-10-28 12:30

aMSN stöder filskick P2P och går full hastighet utan att dra igenom MS server. Klart då måste du byta klient.
Portar i routern måste öppnas upp dock först.

Om du använder exempelvis AIM istället för MSN i Adium går det fortare.

1
Bevaka tråden