Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hotlineplaner?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur har det gått med planerna på en eventuell 99mac Hotline (eller Carracho)-server?

Tror det hade utvecklat gemenskapen.

Har inte hittat en plats att ha en sådan server. Det kräver rätt mycket bandbredd, läs: väldigt mycket bandbredd.

Om vi hittar någon här på forumet som sitter på t ex bredbandsbolaget så är vi igång på ett kick!

Vi skulle iofs kunna agera Hotline Tracker så att ni där ute som har egen Hotline server kan få besökare via oss...

Bra förslag?

Kan kanske ordna plats för en, beror lite på vad syftet med servern skulle vara osv. Vad tycker ni ska finnas där? Vi skulle så klart träffas där vid keynotes och snacka.

  • Oregistrerad
  • 2001-10-27 23:46

Iof har jag och martin diskuterat om att skapa en special beta av min irc klient(se easyIRC på utvecklar forumet.) för er på 99mac.com för att ni ska få prata med varandra, är det någon som tycker det vore intressant?

  • Medlem
  • International user
  • 2001-10-28 17:32

Jag är inte bara ute efter att disskutera, jag vill ha filer
Så fort jag får min nya dator (lite problem med pengaöverföringen...) så kommer min dator att sitta som server. Tyvärr har jag bara ADSL så jag kan inte dela med mig av filerna till 700 pers (var det 600 eller 800 personer reggade nu?).
Jag skulle gärna bli en del av en tracker

hehe

det är nog fler här som vill dela på filer. Vi måste bara hitta på ett sätt som snyggt och enkelt.

Jag tror inte vårt webhotell gillar tanken på 15GB om dagen i nedladdningar...

Någon som vet var man kan ladda ned själva Hotline Trackern?

adressen tracker.99mac.com är ledig...

  • Oregistrerad
  • 2001-10-29 01:08

Tänkte bara berätta att en specialdemo av min irc klient är påväg till er på 99mac.com nu. Start fönstret ser lite annerlunda ut en den jag ska släppa senare, men nyheten är att knapparna till höger gör vad de ska, dock så har inte easyIRC stöd för allt som tas emot efter man anropat det med knapparna vilket gör att man får kolla i Raw, hinner jag fixa det så gör jag det innan releasen men det är inget jag kan lova.

Duger inte Dataphones lina att ha Hotline-server på? (antar att det är den ISP:n som 99mac.com ligger på...)

Vi ligger på Elektropost http://www.ep.se webhotellet i kista.

Dom kör i sin tur Worldcom som leverantör.

Vill inte köra den linan i botten för vi har specialpris på serverplats...

Fick för mig att sajterna låg hos Dataphone men jag hade fel.. kanske var det nån annan av dina f.d. domäner som låg där?

Jag har aldrig hört talas om Dataphone.

Otroligt att du håller koll på dom domäner vi använder! :eek:

  • Oregistrerad
  • 2001-10-31 22:43

Martin: Vad man har problem med din ICQ, men snart vill jag smälla upp irc klienten special version går det bra?

  • Oregistrerad
  • 2001-10-31 23:04

---- New Conversation [on, 10:59 pm] ----
This contact does not support text formatting.
Martin Björnström says: såg ditt inlägg på 99mac
får du inte mina ICQ??
ekis says: Jo dina icq men du får nog inte mina

Fast kan nog vara min icq klient som fibbar, och inte skickar ut, vänta ska uppgradera jabber.

1
Bevaka tråden