Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

7 november: MacPub i Umeå i Leopardens tecken!

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag föreslår härmed en MacPub där vi pratar om nytt och onytt i 10.5.

Datum är onsdag den 7e November.
Plats: Rött på Berghem.

Heders!

Deltagare:
Johan S
Marcus K
Mikael E
Adrian B
Magnus B
staed
Natarjasana
MatsOlov
Kemppe
lufra
pecke
Petter E
samul

Senast redigerat 2007-11-07 13:42

Det ska vi naturligtvis ha. Jag är på.

Mycket bra förslag, som det ser ut nu passar båda dagarna för mig med en liten övervikt åt att ta det på tisdagen.

Lade till Umeå i rubriken

Låter trevligt. I nuläget spelar det ingen roll vilken dag det blir.

Jag skulle tro att jag är på. Har inte riktigt koll på om det finns något inbokat dessa dagar, men jag är antagligen inte för upptagen för en macpub.

Jag röstar på den sjunde!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2007-10-28 07:40

Rätta mig gärna om jag har fel men, 7-8 är väl onsdag och torsdag, i så fall kan jag båda dagarna. Tisdag kan jag däremot inte då det är Hot Rod Café hos Nailheads.

Båda datumen (7-8) passar mig bra än så länge. Och som MatsOlov påpekar är det onsdag-torsdag och inget annat.

Vi kan väl kanske spika Onsdag isåfall så tar vi de som är i mitten? Tror det är bra med ett bestämt datum i så god tid före som möjligt..

Ja, spika onsdag redan nu, ingen har ändå sagt något för det ena eller andra hittills.

Nu ska vi bara försöka nå ut med informationen till alla umebor. Eller kanske inte alla, men alla på 99mac i alla fall

Instämmer med föregående talare, spika onsdagen. Torsdagen passar inte för mig.

Jag har nu uppdaterat första inlägget med spikat datum.

...och jag rubriken.

Va skulle jag göra utan dig

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-10-30 10:23

Inte så många som har anmält sitt deltagande, men jag saknar ändå listan med deltagare i första inlägget som ni brukar ha. Räkna in mig.
Jag antar att vi kör runt 18 tiden som vanligt? Jag kommer nog att vara där då, jag kommer att äta där.

  • Medlem
  • 2007-10-30 10:36

Jamen jaså jaha! Härligt, började just undra om vi inte skulle samlas och leoparda oss. Jag är med. Onsdag kl 18.

Har nu uppdaterat med lista på deltgare.

Frågetecknet efter mitt namn kan tas bort!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-10-30 13:19

Jag kommer

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2007-10-30 13:33

Jag kommer och skall försöka ta med min svåger som har 1-års jubileum med Mac och sin Mac Book

På förra Macpuben med Iphone så var det en av er som hade med sig ett ytte-pytte litet USB-Minne, inte större än kontakten. Någon som vet vad det heter och eller vart man kan köpa det?

Det var inte jag som hade med mig det, men det heter Kingmax Superstick och finns att köpa hos Pixmania. De verkar dock ha rätt saftig frakt och försöker pracka på en extra-saker vid utcheckning, så jag har inte tagit mig för att handla ännu. Vi kanske skulle gå ihop några stycken?

Länk: http://prisjakt.se/produkt.php?p=93524

Kan ta bort frågetecknet bakom mitt namn också.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-11-03 00:38

Som jag skrev i mitt förra inlägg så kommer jag (Räkna in mig = jag kommer), så det är bara att ta bort frågetecknet.

Jag kan tyvärr inte komma

Argh! FInns risk för att det är betald trerätters och bowling med jobbet på onsdag. Vilken tid snackar vi om, för troligtvis är jag klar med att spöa kollegorna i bowling runt åttasnåret?

Edit; Såg att ni tänkte vid 18-tiden. Inte har ni väl Leopardat er klart och ätit och allt redan klockan åtta?

Vi brukar vara kvar ett tag. Kan kanske inte säga ett exakt klockslag med klockan 22 borde vi vara kvar. I alla fall några av oss.

Jag kommer. /Petter

Drygt 10 pers ser vi ut att bli! Jag ska käka också, ska försöka vara där strax före 18.30. Jag har en iPhone i kartong, upplåst och klar, om någon skulle vilja slå till imorgon

Ursprungligen av Adrian B:

Drygt 10 pers ser vi ut att bli! Jag ska käka också, ska försöka vara där strax före 18.30. Jag har en iPhone i kartong, upplåst och klar, om någon skulle vilja slå till imorgon

Du är bra elak du som tar med dig en sådan frestelse

Ses vid 1830 imorrn!

Bevaka tråden