Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ClassicFTP hänger sig vid nedladdning

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2007-10-27 22:16

Jag har installerat ett FTP program för en stund sedan och loggade in på min server för att föra över hemside filerna till datorn för att uppdatera lite.

Jag kan logga in felfritt, men kan inte ladda ner dokumenten, då hänger dig hela ftp programmet. På one.com (server bolaget) i adminpanelen har dom en FileManager, men man måste ha Internet Explorer för att ladda ner där via.

Hur gör jag för att få ner mina filer?

  • Oregistrerad
  • 2007-10-27 22:16

Glömde skriva att ftp programmet heter ClassicFTP

Prova med Cyberduck, den är gratis..
Annars kan du prova med Trasmit.

Får du samma fel med dessa?

Provat med Transmit, ett mycket använt program inom macvärlden.

Du kan ha fel nedladdningsläge på (nu är det 20 år sedan jag sysslade med FTP). Jag har för mig att det finns två sätt att hämta en fil Textläge och Binärläge, om man hämtar en binärfil i textläge kan det bli problem...

Transmit hittar du på http://www.panic.com/transmit/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-27 22:27
Ursprungligen av Goflorp:

Provat med Transmit, ett mycket använt program inom macvärlden.

Du kan ha fel nedladdningsläge på (nu är det 20 år sedan jag sysslade med FTP). Jag har för mig att det finns två sätt att hämta en fil Textläge och Binärläge, om man hämtar en binärfil i textläge kan det bli problem...

Transmit hittar du på http://www.panic.com/transmit/

Tror du menar aktiv och passiv ftp, binär eller ascii format spelar ingen roll längre och är endast för uppladdningar som det gällde.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-27 22:26

du kan mounta en ftp direkt i finder med kommando+k sedan ftp://<ip/host till server> i adressfältet.

  • Oregistrerad
  • 2007-10-27 22:31

Tack för tipsen! Ska testa transmit och se om det fungerar bättre

  • Oregistrerad
  • 2007-10-27 22:34

Perfekt! Det fungerade direkt

1
Bevaka tråden