Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Undertexter på iPod och iTunes nu möjligt!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Senaste iTunes, samt dom nya iPodarna stödjer nu undertexter (som inte är inbrända, utan som ligger i filmfilen), vilket visar att filmer och tv-serier faktist är på gång i Europa.

Men till saken, vilka program i OS X har denna funktion? Handbrake är på gång om man läser i deras forum, men jag har inte hittat något annat program som ens nämner det, nu känns det äntligen roligare att kopiera filmerna på DVD till iTunes!

Så här står det om nya iTunes:

"Med iTunes 7.4 kan du synkronisera din favoritmusik och annat med den nya iPod nano (tredje generationen), iPod classic och iPod touch. Du kan skapa egna ringsignaler speciellt för iPhone med många av de favoritlåtar du har köpt från iTunes Store. Dessutom kan du även spela upp köpta videor med dold textning (om sådan finns), enkelt betygsätta favoritalbum med en till fem stjärnor och titta på video i större storlek inuti iTunes-fönstret."

Intressant det vore att veta vilken sorts textning en använder!

Det lär ju inte vara .srt-filer iaf. Troligtvis så har de kommit fram med någon egen lösning, för så som jag förstår det så är undertexterna inbakade i filmfilerna.

Ursprungligen av irrelogical:

Det lär ju inte vara .srt-filer iaf. Troligtvis så har de kommit fram med någon egen lösning, för så som jag förstår det så är undertexterna inbakade i filmfilerna.

Läste lite om undertexter och quicktime, och det är nån speciell text fil, vet ej om den är inbakad eller inte, men det lär den vara. Men det verkar vara apples egna = bara köpta videor.

Quicktime kan ju spela upp filmer med .srt text så varför skulle inte iTunes kunna det?

Ursprungligen av the örjan:

Quicktime kan ju spela upp filmer med .srt text så varför skulle inte iTunes kunna det?

Tänker du på Perian?

Är det Perian som gör att det går?
Det hade jag ingen aaaaning om.

Kan man ställa in fonterna där då?
Den är nämligen alldeles för stor.

Jag vill inte minnas att Quicktime har stöd för undertexter som standard, jag tror även .srt-stöd står med som en feature om man läser "About"-delen i Perian-kontrollpanelen:

"
• Subtitle parsing
• SSA
• SRT
"

Har inte hittat någon inställning för att ställa upp eller ned font-storleken dessvärre...

Quciktime har ju inte stöd för undertexter om man inte installerar extrapaket, så då lär ju knappast iPhone och IPod göra det.

1
Bevaka tråden