Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99iPhone är här för att stanna

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Intresset för iPhone har varit minst sagt rejält på sista tiden så nu satsar vi fullt ut på en helt egen sajt: 99.se/iPhone. Arbetet med att flytta trådar och buggfixa pågår och det tar säkert ett par dagar innan det är klart.

På bara några månader har vi fått nästan 500 trådar om iPhone varav vissa är flera hundra inlägg långa. Tänk att iPhone inte ens är lanserad här...om några månader kommer intresset säkert vara flerfaldigt större och då når /iPhone sin höjdpunkt!

Välkomna!

Mycket trevligt!

lysande!!
vi tackar och bugar.
"who wants to stop the gospel?"

Fett bra
öhm, flåt, kanske bara jag som är dålig ^^
men hur hittar jag alla trådar nu?! .. fattar ingenting just nu, ser ju inte ut som vanligt direkt

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-27 14:24
Ursprungligen av Telefon123:

hur hittar jag alla trådar nu?!

I den övre, svarta menyn har du fortfarande genväg till de olika forumen. Och Dagens funktion-knappen fungerar som den gjort tidigare, dvs listar nya och aktiva trådar från olika underforum.

Skillnaden för iPhone är t ex att trådarna nu är sorterade under olika underkategorier i forumet iPhone. iPhone-forumet är nu eget, precis som med mac-forumet.

hmm, jag tycker detta funkar sämre.. hittar ärligt ingen ting, jag vill bara komma åt iPhone trådarna,.. på samma sätt som förut typ..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-27 17:19

Inte dax för ett /mighty mouse också

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-10-27 17:48
Ursprungligen av HEK:

Inte dax för ett /mighty mouse också

Scary. Jag var på vippen att skriva samma sak. Jag vill ha en avdelning för min mobiltelefon också!

99ericssonk750i

Nu!

Ursprungligen av Skilling:

Jag vill ha en avdelning för min mobiltelefon också!

99ericssonk750i

Nu!

ZzzzZz..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-12 07:56

och min w8801!

hehe jag älskar min Ipod Touch, jag förstår inte hur jag planerat saker innan den kom in i mitt liv *myser och klappar*

bra initiativ

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-28 09:10

Men, när kommer denna underbara telefon till Sverige på riktigt?
Är det förresten sant att den franska är upplåst så att den funkar med svenska SIM-kort?

Är den bara här för att "stanna"... är det inte bättre om den fortsätter ?? ;-´)

Ursprungligen av Olle@mac:

Är den bara här för att "stanna"... är det inte bättre om den fortsätter ?? ;-´)

Det var längesen man såg Olle här. Också en iPhoneanvändare nu?

Ursprungligen av newcastle:

Det var längesen man såg Olle här. Också en iPhoneanvändare nu?

Hallå Fredrik det var länge sedan... vi borde hinna ses å ta en öl eller så... kul att se att du uppnått de 40 - GRATTIS, själv så når jag aktningsvärda 60 i november! Minns fortfarande med stor glädje när du för oss 99:are i Göteborg fixade en mindre föreläsning om UNIX <> OSX och att din flickvän hade satt upp röda julgardiner i hela kontoret... var väll uppe på ditt kontor som alla då var.

Om jag blivit iPhoneanvändare.. nja inte ännu, jag väntar hellre tills den finns i Sverige men då MED 3G... har ingen brådska, innehållet i mina samtal lär inte bli sämre av att fortsätta med min Motorola Razr V3 ett tag till och som nu närmar sig 3-års strecket.

En fråga till vem som känner för att svara: Finns det något land där det existerar en 3G-variant? Ja typ Österike som väl får sina ganska snart, eller? Köper gärna en från första land som får sina men då med 3G.

Ursprungligen av Olle@mac:

Hallå Fredrik det var länge sedan... vi borde hinna ses å ta en öl eller så... kul att se att du uppnått de 40 - GRATTIS, själv så når jag aktningsvärda 60 i november! Minns fortfarande med stor glädje när du för oss 99:are i Göteborg fixade en mindre föreläsning om UNIX <> OSX och att din flickvän hade satt upp röda julgardiner i hela kontoret... var väll uppe på ditt kontor som alla då var.

Om jag blivit iPhoneanvändare.. nja inte ännu, jag väntar hellre tills den finns i Sverige men då MED 3G... har ingen brådska, innehållet i mina samtal lär inte bli sämre av att fortsätta med min Motorola Razr V3 ett tag till och som nu närmar sig 3-års strecket.

En fråga till vem som känner för att svara: Finns det något land där det existerar en 3G-variant? Ja typ Österike som väl får sina ganska snart, eller? Köper gärna en från första land som får sina men då med 3G.

Hade du skrivit Peter hade du fått allt rätt!

Vojne vojne... hoppas att du trots detta befinner dig i en bra fas av livet - Olle som inte heter Olle, Sven-Olof är det mer rätta fast inte så kul... fortfarande ingen som vet vilket land som först får sin 3G-variant av iPhone ??

Ursprungligen av Olle@mac:

Vojne vojne... hoppas att du trots detta befinner dig i en bra fas av livet - Olle som inte heter Olle, Sven-Olof är det mer rätta fast inte så kul... fortfarande ingen som vet vilket land som först får sin 3G-variant av iPhone ??

Är fortfarande inte bekräftat om och när det kommer en 3G-iPhone, så vilket land som blir först är omöjligt att veta.

Ursprungligen av newcastle:

Är fortfarande inte bekräftat om och när det kommer en 3G-iPhone, så vilket land som blir först är omöjligt att veta.

Apple har sagt att en 3G iPhone kommer under 2008. Jag skulle bli väldigt förvånad om den inte säljs i USA först, om den nu inte kommer till alla iPhone-länder samtidigt.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-04-01 10:03

Jag skulle gärna slippa se /iphone-inlägg i Dagens diskussioner, om man nu inte specifikt står på 99.se/iphone och trycker på Dagens-knappen.
Det är rejält inkonsekvent att ha med iphone men inte ha med ipod, musik, webb osv.
Är jag ensam om denna åsikt?

Ursprungligen av mbp:

Jag skulle gärna slippa se /iphone-inlägg i Dagens diskussioner, om man nu inte specifikt står på 99.se/iphone och trycker på Dagens-knappen.
Det är rejält inkonsekvent att ha med iphone men inte ha med ipod, musik, webb osv.
Är jag ensam om denna åsikt?

Den här frågan hade passat bättre i "feedback"-forumet.

Och ser man på... där finns faktiskt redan en tråd som handlar om just den frågan!

http://www.99.se/feedback/218786-iphone-tr-dar-med-i-99macs-dagens-diskussioner.html

Så fortsätt diskutera den frågan där!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-04-01 15:36

Mästerligt Modererat Mister

Ursprungligen av Björnström:

Intresset för iPhone har varit minst sagt rejält på sista tiden så nu satsar vi fullt ut på en helt egen sajt: 99.se/iPhone. Arbetet med att flytta trådar och buggfixa pågår och det tar säkert ett par dagar innan det är klart.

På bara några månader har vi fått nästan 500 trådar om iPhone varav vissa är flera hundra inlägg långa. Tänk att iPhone inte ens är lanserad här...om några månader kommer intresset säkert vara flerfaldigt större och då når /iPhone sin höjdpunkt!

Välkomna!

Lite dubbelmoral att iphone-användning får diskuteras helt fritt när iphones köpta utanför EU är förbjudna att användas och man måste hacka den för att få den att fungera. Personligen ska jag köpa en när den släpps här o vara en laglig användare. O:-)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-03 19:30
Ursprungligen av Code Red:

Lite dubbelmoral att iphone-användning får diskuteras helt fritt när iphones köpta utanför EU är förbjudna att användas och man måste hacka den för att få den att fungera. Personligen ska jag köpa en när den släpps här o vara en laglig användare. O:-)

Man kan köpa dem innanför EU också

jo, men inte när forumet uppfördes tror jag. Tänkte på trådar kring osx på pc som fungerar även med köpt laglig skiva nu. Dessa stängs väl ner snabbt som attan utan att någon lag bryts av den som vill bygga en sån. Här är det uppenbart olagligt att använda amerikanska iphones men fortgår helt öppet. Chockerande.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-04-03 22:27
Ursprungligen av Code Red:

jo, men inte när forumet uppfördes tror jag. Tänkte på trådar kring osx på pc som fungerar även med köpt laglig skiva nu. Dessa stängs väl ner snabbt som attan utan att någon lag bryts av den som vill bygga en sån. Här är det uppenbart olagligt att använda amerikanska iphones men fortgår helt öppet. Chockerande.

Vart står det att det är olagligt att använda amerikanska iphones inom EU?

I lagen. Orkar inte googla upp men har med radiokommunikationsutrustning att göra. Får inte använda radokommunikationsutrustning som inte är godkänd i Sverige. De som säljs i EU är det per automatik tror jag och de som säljs i Sverige.

Iofs kan luren som är köpt i USA från det att luren började säljas inom EU vara laglig. Inte säker.

Edit - hittade en källa: http://www.metro.se/se/article/2007/11/12/13/1502-48/index.xml

Edit , igen, hittat andra trådar här i ämnet. Ni behöver inte påpeka det för mig nu.

Senast redigerat 2008-04-03 23:26

I told u, iofs var det inte så länge sen jag såg en pts-gubbe på tv. Kan varit ett gammalt klipp. Bäst jag mailar och frågar.

Bevaka tråden