Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kör Leopard 64-bitars nu efter uppdateringen?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-10-27 13:10

Ja som rubriken säger. Nu efter en uppgradering från Tiger förväntar man väl sig att Leopard ska köra 64-bitars. Så man får användning av Core 2 Duo processorn och de 4 gb ramen. Kan man se någonstans så den verkligen kör 64?

Jag tittade i Aktivitetskontroll och där kan man sortera på "typ". Enligt den kör endast 2 processer som 64-bitars.

Ursprungligen av mikotekniko:

Jag tittade i Aktivitetskontroll och där kan man sortera på "typ". Enligt den kör endast 2 processer som 64-bitars.

Hur ser du det? Alla mina processer körs som "Intel"... Står det "Intel 64" menar du eller?

Typ så

Ursprungligen av mikotekniko:

Typ så

i min står det bara (Intel) och den andra (PowerPc) ingenstans står det 64 eller liknade? Hur fick du fram det? Jag har en MacPro med 3 Gb ram

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-10-27 14:51
Ursprungligen av Hunter78:

i min står det bara (Intel) och den andra (PowerPc) ingenstans står det 64 eller liknade? Hur fick du fram det? Jag har en MacPro med 3 Gb ram

Står det bara intel så är det tydligen 32bit. Testar man tex Geekbench programet i 64bit versionen så står det intel (64bit)

1
Bevaka tråden