Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leopardrusning i Jönköping

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När övriga butiker i Jönköpings centrum stängde var det rusning hos MacHuset. Klockan 18:00 såldes det första exemplaret av den nya katten från Apple. Redan en timma innan utsatt tid var butiken full med folk som stod och trampade. Vissa passade på att känna på iPod touch och diskutera det nya tangentbordet vara eller icke vara under tiden nedräkningen skedde på Apples hemsida.

På 20 minuter hade Albert och Daniel i butiken sålt 30 exemplar till förväntansfulla användare. De allra första två exemplaren gick till en kund som hade lämnat sina gäster hemma, för att vara bland de första att få nya Mac OS X.

Kul initiativ! Missade 18-slaget på inLife - var tvungen att handla middag

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-26 20:39
Ursprungligen av Björnström:

Kul initiativ! Missade 18-slaget på inLife - var tvungen att handla middag

Inlife på Sergels Torg var inget utöver det vanliga. Förvånansvärt lite folk men ack så bra person som visade hur allt fungerade. Del problem med beställningssystemet, men det löste sig. Bra jobbat!

Jag gick förbi affären runt 18.40 men då var det ganska tomt där inne. Förmodar att folket sprang hem så snabbt de kunde för att kela med sina nya katter

Köpte kl. 18.05 på Mediamark i KungensKurva. Ligger närmast mig. Bara jag på Mac-avdelningen. Hade ca. 100 ex av Leopard och körde demo på ett par maskiner. Övriga avdelningar knölfullt. Lönedag. Priset var 1090:- något billigare med andra ord.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-26 23:04

Wow! Har dom redan installerat det på vissa Macar alltså? Jag drar nog dit imorgon..

Nu är det safari 3 och Leopard som gäller, efter 20 minuters kö till disken på MacSupport i Lund. tack för cider och jordnötsringar.

Jag var den förste att köpa Leopard på Media Markt i Göteborg. Det var ingen jättrusning, men det var väl i alla fall 10 pers. Har installerat det också (även om jag köpte BioShock samtidigt och har spelat det större delen av tiden sedan jag kom hem) och måste säga att jag är riktigt nöjd!

Jag var på MacSupport i Västerås idag och köpte en kopia. De hade ett grymt bra arrangemang!!! Tilltugg, livemusik och massa demodatorer.

De hade röda mattan utrullad och dörrvakt som släppte in folk i den med folk packade butiken. Mycket proffsigt engagemang!! Kul och se engagemang.

Jag köpte mitt exemplar den 17 oktober.. betalde hela 85kr inkl. frakt. Jag är hel nöjd med det köpet. Sen att jag inte var först av alla att få det hem och installerat på min Mac spelar väl ingen som helst roll.

Jag får mitt exemplar på måndag och det räcker för mig. Känns som lite onödigt att stå i kö och äta tilltugg för ett ny operativsystem eller..?

Nu låter jag kanske lite bitter, men okej om det hade varit en ny MacBook eller någon annan hårdvara. Men men det kanske bara är jag som resonerar så... är ju iofs en ny Mac-användare och har nyss switchat från PC. Har ju bara ägt min iMac i en dryg vecka, så allt är ju rätt nytt. Vem vet, när nästa operativsystem släpps så kanske det är jag som är i affären 1 timme innan och väntar med spänning

/Daniel

Lite synd att inte Apple Sverige satsade hårdare på detta. Ett par helsidor i tidningarna eller kanske bara en officiell inbjudan till 99mac (med något mindre arrangemang) och så hade vi haft världens drag igår. Hade inte kostat mycket tid eller pengar

Ursprungligen av Björnström:

Lite synd att inte Apple Sverige satsade hårdare på detta. Ett par helsidor i tidningarna eller kanske bara en officiell inbjudan till 99mac (med något mindre arrangemang) och så hade vi haft världens drag igår. Hade inte kostat mycket tid eller pengar

De flesta som inte har tillbringat de senaste åren i en kartong brukar undra vad Apple Sverige sysslar med egentligen.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-10-27 20:31

Någon som har fler bilder från liknande händelser?

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2007-11-09 22:08
Ursprungligen av Björnström:

Lite synd att inte Apple Sverige satsade hårdare på detta. Ett par helsidor i tidningarna eller kanske bara en officiell inbjudan till 99mac (med något mindre arrangemang) och så hade vi haft världens drag igår. Hade inte kostat mycket tid eller pengar

Det var annonser i bland annat Expressen, GP och kvällsposten.

/P

De anställda på MacSupport i Växjö tog kort, var de sen hamnar har jag ingen aning om. Lm här på 99 tog också nåt foto utanför butiken.

Jag var nummer 2 på DS-store i Norrköping
De hade bjudit in Chokladcompaniet som bjöd på diverse exotiska frukter doppade i smält choklad och så var det någon liten tävling i samband med det.
Personalen hade installerat Leopard på några datorer så jag och några kompisar testade på det lite innan det var dags. Jag tycker att det är jäkligt kul att butikerna gör en liten grej utav det och jag är grymt nöjd med katten

P.S De hade en vad jag tyckte såg ut som en proffessionell fotograf där men jag har ingen aning om var hon kom ifrån och/eller var bilderna skulle tänkas publiceras.

Jag kan bara säga att Leopard är något av det bästa som hänt mig. Fick min single user för 828 kr, var iofs på söndagen så kö var det knappast något av. En kul grej var den enorma ansamling 24" iMac's de hade ställt upp, alla med Leopard givetvis.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2007-11-20 00:27

10.5.1

...och där kom en ny uppdatering på Leoparden...bara att installera tycker jag

Ursprungligen av Quarken:

...och där kom en ny uppdatering på Leoparden...bara att installera tycker jag

Det är nog ett tag sen du var inne på datan (åtminstone mac) Den släpptes
den 15 nov. tror jag det var. Finns många trådar om det på forumet. Må gott !

1
Bevaka tråden