Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera Tiger från FW-disk

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-10-25 15:53

Tillhör ej de som har beställt Leopard ännu men har fått stora problem med min MBP så den måste formateras om. Befinner mig på resande fot och har en DMG av min version av tiger på min FW disk (jag gör alltid en DMG på mina programskivor ifalla att skivan pajar), kan jag på något vis installera tiger från min FW-disk utan att bärnna ut den??

Det är ganska mycket PANIK så snabb hjälp uppskattas.

Tack på förahand!

Om du har flera partitioner på din FW-disk så kan du restora dmg'n till en av dom och sedan boota på den partitionen och installera. Att installera direkt från en dmg på en disk går inte vad jag vet.

Ursprungligen av Matto:

Tillhör ej de som har beställt Leopard ännu men har fått stora problem med min MBP så den måste formateras om. Befinner mig på resande fot och har en DMG av min version av tiger på min FW disk (jag gör alltid en DMG på mina programskivor ifalla att skivan pajar), kan jag på något vis installera tiger från min FW-disk utan att bärnna ut den??

Det är ganska mycket PANIK så snabb hjälp uppskattas.

Tack på förahand!

Tänk jag läste nån som hade fått Leopard illegalt som undrade precis samma sak, sök så hittar du nog hur han/hon löste det....

Om du har tillräckligt med utrymme på FW-disken så vill jag minnas att man kan kopiera filerna ur DMG:n till disken utan att radera de befintliga filerna på den, och sedan boota från FW-disken. Du gör detta i Skivverktyg, funktionen "Återskapa", DMG:n som källa, FW-disk som mål, inte kryssa i "Radera mål".

1
Bevaka tråden