Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Screen Sharing - Leopard/Tiger

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Läst lite om Leopards funktion med Screen Sharing,

Kan man styra en maskin med Tiger?
(Eller måste det vara leopard<->leopard)

Eller måste man använda tex apple remote desktop?

Tänkte installera Leopard på min MBP och vet ej om jag vill uppgradera min mac mini som jag använder som mediaspelare. Idag har jag Tiger på båda och styr minin via remote dekstop.

/manne

Funkar fin fint att styra Tiger från Leopard.

Tackar..

Laggar det mycket med screensharing? Vet att det hackar lite med VNC och ARD. Är det fixat nu? Eller beror det kanske på vad man har för nätverk. Det jag ahr sett det på är ett med en Airport Express trådlöst

Ursprungligen av jonmannen:

Laggar det mycket med screensharing? Vet att det hackar lite med VNC och ARD. Är det fixat nu? Eller beror det kanske på vad man har för nätverk. Det jag ahr sett det på är ett med en Airport Express trådlöst

jag kör också via ARD just nu. Det funkar oftast bra. Då det har strulat o laggat har de oftast berott på andra saker. Typ andra trådlösa nät i närheten som stört ut osv. Sen på vissa kanaler på Airporten funkar det stämmer, iaf för mig. 1,3,4 funkar prima

Har inte hunnit testa så mycket än, bara över lokalt trådat nätverk. Det laggar lite grann, inte så farligt, var mycket värre med VNC (när jag körde Tiger till Tiger). Överhuvudtaget så fungerar det grymt mycket bättre än VNC.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-11-22 18:23

Använder Screen Sharing för att styra Tiger från Leopard och det funkar sådär.. Det som retar mig mest är att jag inte får svenskt tangentbord på Tiger-sidan. Någon annan som haft samma problem men löst det?

RealVNC Enterprise (som tyvärr kostar pengar) funkar däremot klockrent, men min trial-licens går snart ut.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-11-22 18:42
Ursprungligen av NickZse:

Använder Screen Sharing för att styra Tiger från Leopard och det funkar sådär.. Det som retar mig mest är att jag inte får svenskt tangentbord på Tiger-sidan. Någon annan som haft samma problem men löst det?

Tycker det fungerar väldigt bra, förutom då att jag inte heller får svenskt tangentbord. Har inte hittat någon lösning. Om det laggar eller inte beror ju till stor del på hur nätverket är uppbyggt. Själv kör jag trådlöst med en Airport Extreme.

1
Bevaka tråden