Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Binda om högra ENTER/Return?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Aloha...

På Macbooken (och på Pron ockaå) så finns en Enter/Return-knapp till höger om den högra CMD-knappen...
Den är i min mening HELT värdelös, och jag vill lägga om binden på den knappen så att den fungerar som en höger ALT-knapp istället? Dvs. en ALT-knapp till.
Någon som vet hur man gör detta?

Och jag vill gärna be er hålla er till hur man kan göra detta och inte huruvida Enter-knappen är skitbra att ha och inte, för jag tycker inte det, jag kommer aldrig använda den till det. Däremot om man jag för en ALT-knapp där så kan jag byta desktop med den knappen och det skulle underlätta väldigt mycket för min del.

Så, någon koll någon?

[edit]+knappen i rubriken kan vara bra kanske?[/edit]

Exakt denna fråga handlar den här tråden om från förra veckan. Kanske räcker med den?

Enter och Return är två olika tangenter förövrigt.

Hur jag använder Enter (inte ett sätt att försöka övertala dig): Jag har mappat Enter till att skicka meddelanden i Adium så att Return ger ny rad i stället, på det sättet kan man både skriva nya rader och skicka smidigt (istället för att vara den jobbiga typen av människor som skickar ett nytt meddelande var varje nytt stycke).

Jag vet att det inte är samma sak... Hursomhelst så skrev jag att jag inte ville ha det i den här diskussionen, eller hur? =P

Ah, fan, jag sökte men hittade inget...
Typiskt...

Ursprungligen av RockyMontana:

Jag vet att det inte är samma sak... Hursomhelst så skrev jag att jag inte ville ha det i den här diskussionen, eller hur? =P

Jo, jag höll precis på att redigera mitt inlägg för att förklara att jag inte var ute för att omvända dig, bara säga vad jag använde den till (finns ju andra än du som kanske läser tråden).

Och ja, din rubrik var lite bättre

Aha, sen var det det med att sätta rubriker som får folk att fatta... =P

Ok.
No harm done

tack för hjälpen oh btw.

Kan också meddela att jag testade det där programmet som det tipsades om i den andra tråden. (dvs. http://doublecommand.sourceforge.net/ )
Och det var inte konsekvent, det fungerar nästan dugligt... Och jag kommer inte avinstallera det, men mer än så är det inte.

På vilka sätt fungerar det inte dugligt? Jag kör det nu på min MBP och har inte märkt några problem.

Min gamla powerbook har också ombunden Enter. Problemet är att jag inte kommer ihåg vad jag gjorde för att binda om den. Det var i alla fall inte med hjälp av Doublecommand.

Det fungerar nästan dugligt säger jag ju... Dvs så pass att jag vill ha kvar det, men använder det bara i nödfall...
När jag ska byta desktop vilket jag gör med ^+CMD+<- / -> så fungerar det bara med pil <- t ex... Vet inte om det har med VirtueDesk att göra, eller om det har med key-bindingen att göra...
Som jag skrev så känns den inte konsekvent (därför att den bara fungerar åt ena hållet men inte åt andra. Men åas var jag fett trött igår, så jag var kanske bara gnällig)...

1
Bevaka tråden