Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som testat W580i, W610 eller W660i?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-25 16:31

På måndag ska jag in till AirCall och eventuellt Phonehouse för att inhandla en ny mobil. De modeller jag väljer mellan är W580i, W610 eller W660i från SonyEricsson.

Någon som har testat någon av dessa modeller och kan ge sin kommentar till respektive?

Designmässigt diggar jag dem alla tre. Det jag prioriterar är knapparna (skriver mycket sms), batteri- och taltiden (använder den dagligen) och skärmen (hanterar en del MMS med bilder).

Känns W610:ans speciella knappar konstiga, har de bra känsla och respons när man skriver sms? Hur är det med skjutluckan på W580:an, blir den glappig efter ett tag?

Feedback på övriga saker som du vill tillägga tas tacksamt emot.

Senast redigerat 2007-08-25 23:17

Har haft en w580i i snart tre veckor och är nöjd. Knapparna var lite irriterande första veckan men vande mig och nu tycker jag de är riktigt sköna att skriva med. Slidern är det inga fel på. Finns ett litet millimeterglapp i utfällt läge på min men det är inte säkert att det gäller alla telefoner. Oavsett så är det inget som stör eller något man irriterar sig på.

Skärmen på w580i är kanon. Upplösningen är 240x320 pixlar att jämföra med w610i och w660i som båda har 176x220 pixlar. Batteritiden på w580i är helt ok (så länge man stänger av stegräknaren ) men har ingen aning om hur den är jämfört med de andra modellerna.

Walkmanfunktionen har jag lite blandade känslor för, men den lär ju vara samma på alla tre modellerna så det spelar kanske ingen större roll.

Lycka till!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-25 23:20

Tack Oskar för trevliga kommentarer om W580i. Ja, knappar är ju en vanesak. Bara de inte är för "plastiga" och "knirrar" efter ett tag. Jag får ta och känna och klämma, samt testa att skriva med dessa modeller i butiken.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-27 15:14
Ursprungligen av Reisan:

På måndag ska jag in till AirCall och eventuellt Phonehouse för att inhandla en ny mobil. De modeller jag väljer mellan är W580i, W610 eller W660i från SonyEricsson.

Någon som har testat någon av dessa modeller och kan ge sin kommentar till respektive?

Designmässigt diggar jag dem alla tre. Det jag prioriterar är knapparna (skriver mycket sms), batteri- och taltiden (använder den dagligen) och skärmen (hanterar en del MMS med bilder).

Känns W610:ans speciella knappar konstiga, har de bra känsla och respons när man skriver sms? Hur är det med skjutluckan på W580:an, blir den glappig efter ett tag?

Feedback på övriga saker som du vill tillägga tas tacksamt emot.

Ja, nu har jag varit och handlat. Det blev en svart SE W660i från AirCall-butiken i Malmö. Har den på laddning nu.

Jag kände och klämde på de andra två modellerna. W580i hade större display än de andra två modellerna. Knapparna på W610 kändes lite märkliga och jag har hört dålig kritik på dessa knappar, W880i har likadana knappar. Och befara att jag kommer att reta mig på dessa efter nyhetens behag. Alla tre modellerna hade ungefär samma mått och vikt.

Jag fråga säljaren i butiken innan jag gick, hur många timmar behöver batteriet laddas nu första gången. Och han sa 10-12 timmar! Huh... Är det fortfarande sån lång första-gången-laddningstid! Trodde att batterierna idag bara behövdes laddas fullt och sen var man igång...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-10-26 16:15

nån som lyckats få iSync att funka med W610i??? Hela min telefonbok är ju där...

Inga problem med plugin från http://www.feisar.com/plugins.html

Däremot valde jag att inte köpa adressboks-pluginet men syncning mot kalender fungerar utan problem så jag kan bara anta att det fungerar med adressboken också om man köper den varianten.

1
Bevaka tråden