Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Blåskärm"

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
När jag sitter och jobbar med min Macbook Pro så blir min bildskärm helt plötsligt blå. Detta händer helt spontant då och då, kan även hända flera gånger på raken. Den blåa färgen varar bara någon sekund för att sedan försvinna. Jag blir inte klok på vad detta kan vara, man borde ju misstänka grafikkortet men eftersom det inte är konstant utan uppträder lite då och då borde det väll vara något annat eller? Någon som varit med om något liknande? Hur ska jag få detta att sluta?

// Linus

Misstänker du någon koppling till något speciellt program? Något du nyligen installerat kanske? Aldrig hört om det du beskriver tyvärr.

Det bara kom har ingen aning om vad det beror på! Mycket skumt.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2007-10-24 15:41

Du har inte råkat halka på nån knapp och slagit på hörselhjälpmedel. Då blir det lixom en blå nyans på skärmen när det kommer "systemljud".

Någon nyans blir det inte utan hel blått. Ungefär som att måla bilden blå, det enda man ser är blått!

rena rama windows!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-26 17:40

Det får jag när jag pluggar i eller ur min miniVGA till S-video adapter. Verkar vara något grafikkortsrelaterat.

1
Bevaka tråden