Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone på 99/mac - ska det vara så?

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag blev glad när jag tidigare i år såg att iPhone fått ett eget underforum.
Helt rätt, jag är inte så intresserad av den.

Visst har det varit en del iPhonediskussioner men jag har tänkt att folk väl postat fel. När jag nu gick in på /mac ser jag att under "Dagens diskussioner" är 16 av de första 25 just om iPhone. Sedan ser jag att iPhone ligger under /mac men också är ett eget underforum.

Är det tänkt att det ska vara så?

Min tanke från början var att vi skulle ha /mac och /ipod. Sen kom iPhone och vi tyckte den passade i båda sajterna så den finns med i båda delarna.

iPhone hysterin satte fart rejält förra veckan och vi hade så mycket besökare som bara kom till 99.se för iphones att vi var tvungna att snabbt lägga till /iphone i huvudmenyn.

Om intresset håller i sig kanske vi får skapa en helt separat del för iPhone men jag tror inte att det blir så.

Tack för svar!

Nu har iPhone en egen del, men fortfarande syns iPhone-trådarna när man klickar på "Dagens diskussioner" i Mac-delen.

När kommer detta att ändras?

Edit:
Just nu är 12 av de 25 första trådarna i "Dagens diskussioner" iPhone-trådar. Och det är minst 10 för mycket för min smak.

Senast redigerat 2007-10-18 13:37
  • Medlem
  • 2007-10-18 13:05

...hade varit skönt att få bort allt iPhone & iPod Touch-relaterat ur musikdelen också.

medhåll härifrån också!

Hallå? Ingen administratör som har lust att kommentera/svara?

  • Medlem
  • Vattholma
  • 2007-10-19 08:46

Jag vill ha så att mina sparade inställningar inte bara fungerar när jag klickar på "Dagens diskussioner" utan även när jag klickar på "Forum" / "Nya inlägg" för det använder jag alltid eftersom det är en smidig och bra funktion för mig och mina behov.

Men det verkar inte som att det funkar eller har jag gjort nåt fel?
Ändrade precis i mina inställningar att Iphone och musikdelen inte ska visas, men det verkar dem göra ändå.

Jag såg ett tips i en annan tråd, om att gå in i inställningar och själv välja exakt vilka forum som ska tas bort när man klickar på dagens diskussioner.

Detta är ett dåligt tips av många anledningar:
- Dels gäller detta bara under den "globala" "Dagens diskussioner", dvs under 99.se, och där är man aldrig
- Dels är det ett ganska stort jobb att sitta där och välja bland alla forum
- Dels fungerar inte "Dagens diskussioner" så särskilt bra där under 99.se. Ibland när man klickar där så hamnar man i den röda delen, ibland i den bruna, ibland i den gröna, osv. (vilket har diskuterats i andra Feedback-trådar)

Och nu när iPhone har en egen avdelning, så är det väl mycket mer logiskt att ni gör den föreslagna ändringen, och exkluderar iPhone-trådarna från "dagens diskussioner" under de andra delarna (/mac, /musik, /ipod, osv),

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-19 10:14
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Och nu när iPhone har en egen avdelning, så är det väl mycket mer logiskt att ni gör den föreslagna ändringen, och exkluderar iPhone-trådarna från "dagens diskussioner" under de andra delarna (/mac, /musik, /ipod, osv),

Det hade varit extremt skönt!

OK... ingen administratör som vill kommentera detta, verkar det som...

Kan ni då istället berätta vilka nummer iPhone-forumen har, så får man väl själv göra en egen "getdaily"-länk (med rätt excludes), och lägga den i bokmärken, och sedan aldrig mer klicka på "Dagens diskussioner".

Jag vill verkligen slippa alla dessa iPhone-trådar. Man tappar ju överblicken över Mac-trådarna.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag såg ett tips i en annan tråd, om att gå in i inställningar och själv välja exakt vilka forum som ska tas bort när man klickar på dagens diskussioner.

Detta är ett dåligt tips av många anledningar:
- Dels gäller detta bara under den "globala" "Dagens diskussioner", dvs under 99.se, och där är man aldrig
- Dels är det ett ganska stort jobb att sitta där och välja bland alla forum

Stämmer det verkligen? Om du markerar iPhone forumet som "exkluderat" - försvinner verkligen inte forumet från "getdaily" eller "Dagens diskussioner" på 99mac? Det gör det nämligen för mig...

Ursprungligen av Björnström:

Stämmer det verkligen? Om du markerar iPhone forumet som "exkluderat" - försvinner verkligen inte forumet från "getdaily" eller "Dagens diskussioner" på 99mac? Det gör det nämligen för mig...

Det är möjligt att det funkar för alla "Dagens Diskussioner", även i /mac-delen, och inte bara "globalt" (dvs under /99se) som jag trodde.

Men i så fall är det ju fel av en annan anledning. Då kan jag ju aldrig se iPhone-trådarna! Om den inställningen gör att de exkluderas från Dagens Diskussioner under /mac, så borde de i konsekvensens namn även exkluderas från Dagens Diskussioner under /ipod och under /iphone, och det vill jag inte. Jag vill exkludera dem enbart från Dagens Diskussioner under /mac, och den möjligheten finns inte. Eller?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det är möjligt att det funkar för alla "Dagens Diskussioner", även i /mac-delen, och inte bara "globalt" (dvs under /99se) som jag trodde.

Men i så fall är det ju fel av en annan anledning. Då kan jag ju aldrig se iPhone-trådarna! Om den inställningen gör att de exkluderas från Dagens Diskussioner under /mac, så borde de i konsekvensens namn även exkluderas från Dagens Diskussioner under /ipod och under /iphone, och det vill jag inte. Jag vill exkludera dem enbart från Dagens Diskussioner under /mac, och den möjligheten finns inte. Eller?

Haha, vissa blir aldrig nöjda

Ursprungligen av Björnström:

Haha, vissa blir aldrig nöjda

Jag ser din smiley, och förstår att det inte är så allvarligt menat...

...men jag måste ändå säga, att jag inte ser något konstigt i att vilja bli av med iPhone-trådarna under /mac, men att ändå ha möjlighet att titta på dem under /ipod eller /iphone.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag ser din smiley, och förstår att det inte är så allvarligt menat...

...men jag måste ändå säga, att jag inte ser något konstigt i att vilja bli av med iPhone-trådarna under /mac, men att ändå ha möjlighet att titta på dem under /ipod eller /iphone.

Nej, jag förstår vad du menar. Nya /iPhone är på gång - Patrik D (f.d. Wunderbaren) kommer börja flytta inlägg från gamla forumet till nya "sajten" i helgen och sen är den lanserad.

  • Medlem
  • 2007-10-19 15:25

För att hitta forumsnummer:
1. Gå till http://www.99.se/sitemap/
2. Sök rätt på forumet
3. För muspekaren över länken
4. iPod & iPhone nyheter har t.ex. länken http://www.99.se/sitemap/f-317.html vilket ger forumsnumret 317

Det övriga kan jag inte svara på, det är /mac-delen som har hand om det.

Stort tack, jgb!

För andra som är intresserade: här är en länk till "Dagens diskussioner, Mac (utan iPhone)"

http://www.99.se/search.php?do=getdaily&exclude=0,161,182,183,184,185,186,187,188,189,190,191,192,193,194,200,203,206,208,209,210,211,212,213,214,215,216,217,218,219,220,221,340,337,317,318,320,322,323,324,326,327,328,329,330,332,374,316,334,335,336,341,339,338,368,350,364,367,352,353,354,355,357,358,359,360,361,362,363,365,369,370,372,375,377,381,378,379,380,385,384,386,348,383&styleid=2

(jag har lagt till 348 och 383 på slutet)

Nu ska man bara vänja sig vid att klicka på bokmärket istället för att klicka på "Dagens diskussioner"-knappen

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-19 20:07

Puh, äntligen.

Tack Jesper, äntligen slipper man alla iPhone diskussioner. Underbart!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-19 20:56

Wohoo! Nu saknas bara ett filter på resten av världen också...

Men oss som använder "Nya inlägg" då? *snyft* Vill läsa om mac, möjligtvis musik, men inte annat, och speciellt när det finns olika underforum. Sammanslagningen var på det stora hela bra, men ibland buggar det ur och förvirrar.

Har t.ex. fortfarande problem med "Nya inlägg"-funktionen som vägrar hoppa tillbaks till mac-delen när man varit inne och läst en tråd i musik-delen.

Nu är vi halvvägs: http://www.99.se/iphone/

Wunderbaren kommer jobba med att flytta trådar rätt och Belak jobbar på lite buggar som finns fortfarande.

Vad kommer det att gå i för färger?

Ah. Det blev alltså svart.

Då gissade jag rätt, i min lilla ensamhet.

1
Bevaka tråden