Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur raderar man alla partitioner?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en MacBook Core Duo från sommaren 06.
Just nu har jag Tiger och XP installerat.
När jag installerade om Tiger ville jag ha bort XP-partitionen och installera Tiger på hela hårddisken, men det lyckades jag inte med.

Snart kommer ju Leopard, vilket jag givetvis måste ha, så min fråga lyder:
Hur förbereder jag på bästa sätt så att jag kan installera Leopard på hela hårddisken?
Kan man rensa hela hårddisken på nåt sätt?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-24 18:08

Boota från installations-CD:en/DVD:en. Starta Skivverktyg från menyn. Markera hårddisken (alltså inte någon av partionerna). Välj fliken Radera och Mac OS Extended (journalfört) och döp disken till något kul.

Eller ännu bättre. Vänta till dess du ska installera Leopard. Enligt Apples sida om nyheter i Leopard kan man ändra och ta bort volymer direkt i Skivverktyg utan att förlora data.

men jag vill förlora all data

Då kan du använda dagens Skivverktyg. Starta från en Mac OS X-installationsskiva, välj språk, och sedan Skivverktyg i menyerna. Markera hårddisken och välj Radera. Då tas allt som fanns på den bort. Har du flera volymer partitionerat på hårddisken kommer även de tas bort.

Tack! Ska prova.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-24 20:56

Eftersom du har redan använt Boot Camp för att skapa XP partitionen kan du ta bort den lika lätt med Boot Camp betan.

//Rob

1
Bevaka tråden