Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Öl i min Macbook Pro

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej hej

spelade skivor igår med serato o min kollega välte ut en hel öl i min macbook pro 2 ghz.

den låste sig o jag vände den upp o ner o den fix va så ett tag.

när man bootar nu får man foldern med fråge tecken, om jag bootar från cd så kan man inte installera om os o i system verktyg så ser den inte någon disk på sata kedjan.

löser en ny disk problemet tror ni???:tveksam:

blir nog ett nytt tangentbord isåfall (lite klibbigt) oxå. tristare e dock att högerkanten av skärmen har fått missfärningar, lite ljusare...

beer and computer dont mix

m

Du skulle väntat en vecka innan du startat den så att ölen torkat, då hade den kanske fungerat (någorlunda) normalt. En ny hårddisk kommer troligen inte att lösa ditt problem. Som du beskriver saken verkar det snarare vara logikkortet som tagit stryk, å ett sådant är inte helt billigt att byta ut.

Kolla upp med ditt försäkringsbolag om de kan hjälpa dig. På en del hemförsäkringar brukar man kunna ha något som heter något i stil med hemplus eller allrisk och de kan ibland hjälpa till att bekosta sådana reparationer.

den e lämnad på service, har drulleförskring

m

Jag hörde på ett annat forum om en kille som spillt kaffe i sin MBP... Han hade snabbt stängt av den och rivit ur sladden och batteriet... sedan sköljt den med vatten och låtit den stå och torka i ugnen i 50 grader med luckan på glänt i nåt dygn... Därefter funkade den!

Ursprungligen av makktrakker:

spelade skivor igår med serato o min kollega välte ut en hel öl i min macbook pro 2 ghz.

Kollegan får väl helt enkelt stå för kostnaderna?

Datan på hårddisken borde kunna vara okej, däremot kan styrkretsar säkert ha gått åt skogen. Dessutom är det nog en del övrig hårdvara som behöver bytas ut i din ögonsten...

dumt att ha öl nån annanstans än i magen. ;P

Nja, jag tycker att bärsen ska stå på bolaget. Där den hör hemma!

1
Bevaka tråden