Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur nå ut till nya kunder.

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Har just utvecklat klart en tjänst som vi (jag och en kompiss) jobbat på i ca 1 år. www.mydisk.se
Det vi säljer är Onlinelagring via Webdav, och websida, samt ett ganska enkelt webgränssnitt för att kunna nå sina filer från valfri browser.
Nu har vi kommit till nästa steg som så sakta börjar bli att försöka få ut tjänsten på marknaden, det vi tänkt oss är studenter, privatpersoner, och småföretag.

Undrar nu om någon här har goda ärfarenthere och några tips på bra kanaler hur man gör för att nå ut till folk, självklart kan vi inte betala miljoner för reklamkampanjer. Men något som genererar bra resultat för inte allt för stora insatser.

Har fått tips på Google adds, är det någon som har erfarenhet om detta? Eller fins det bättre alternativ?

Tacksam för alla svar.
Vänligen Jago Svensson

Detta är väl en typisk tjänst som kräver rätt mycket marknadsföringspengar för att rulla igång - sen när kunden väl har signat upp så tickar pengarna in. Principen är identisk med till exempelvis webhotellen.

Skulle tro att ni får räkna med att en stor del av första årets medlemsintäkter går till att värva medlemmarna. Titta hur exempelvis Loopia gör - dom ger höga affiliatebonusar till sina partnersidor och får dom att marknadsföra tjänsterna "överallt" genom Tradedoubler. Finns även andra sidor som double.se och affiliator.se.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-10-21 17:39

Er tjänst ser väldigt förtroende ingvivande ut. Lycka till!

2gb känns dock väldigt magert speciellt med tanke på att en 2gb sticka kostar lika mycket som ni tar betalt plus att den fungerar offline

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-09 22:45
Ursprungligen av Csoft:

Er tjänst ser väldigt förtroende ingvivande ut. Lycka till!

Ja, jag håller med att ert koncept är förtroende ingivande och professionell.

Ursprungligen av Csoft:

2gb känns dock väldigt magert speciellt med tanke på att en 2gb sticka kostar lika mycket som ni tar betalt plus att den fungerar offline

Onlinelagring hos dem medför ju högre säkerhet än med ett fickminne som kan tappas eller gå sönder. Går inte att jämföra dessa två på det sättet. Även om jag förstår resonemanget.

  • Oregistrerad
  • 2007-10-23 22:18

Brukar man inte göra marknadsföringsundersökningar och BC _innan_ man lanserar en tjänst ?

Tuff branch, dyra investeringar och låga marginaler. Diino har försöker nu en längre tid, och dom har ändå lite pengar och uppbackning av hårdvarutillverkare. Good luck!

Vad kostar det att använda tjänten då?
Ta fram ert pris lättare, jag surfade runt utan att hitta priset så jag gav upp.
Underlätta för potentiella kunder är mitt tips.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-09 22:51

Ingen lätt uppgift att marknadsföra er tjänst. Det bör ju rimligen vara på ställen som har hög trafik, t ex populära communities. Gärna om det går att komplettera den hemsidans tjänster med era tjänster. Att hitta en bra infallsvinkel som är en s k "win-win-situation". Inget nytt egentligen och som ni säkert själva har funderat på.

fortsatta försök till att nå ut

Vi har lyckats att få lite intervjuer i GP och ev Metro nu i veckan.
Här är den omdömme vi fick i GP:

http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=400&a=396234

Är det något ni rekomenderar att vi skall tänka på för fortsatta interv.?
Något man skall trycka extra starkt på, och något som man skall visa mindre viktigt.
T.ex är det en stark slagkraft att promota mac och att det är smidigare o bättre i mac, eller blir pc användarna rädda då?

Tacksam för svar.
Vänliga Hälsningar.
Jago Svensson

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-01-28 13:25

Kanske försöka nå ut till studenter genom studenterbjudande, även många macanvändare bland oss

studentpriser hade varit bra ideé

Dock så kan vi inte sänka priset mera på något sätt. Eftersom vi valt den prissättningen vi har så är det precis så det går runt.

Men annars är ideén god tycker jag.

Vi vill ju gärna ha in fler mackanvändare, då vi där vet att allt fungerar som det skall "som vanligt", i xp så är det ibland problem.

Kanske någon här som har en lösning?.
Med att man tagit bort BasicAuth i xp-sp2 medan i de tidigare versionerna hade man inte AuthDigest.

Tacksam för alla svar.

Vänligen Jago

1
Bevaka tråden