Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sitevision på Mac

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som har erfarenhet av att använda sig av webbpubliceringssystemet SiteVision från svenska Senselogic?

Enligt deras uppgifter så ska programmet fungera på Win, OSX och Linux och i webbläsare som Explorer, men även Safari, Opera och Firefox då det är skrivet i Java. Jag skulle vilja påstå att så inte är fallet, sitevision fungerar bäst i Internet Explorer på XP.

Vi använder sitevision på jobbet och ibland skulle jag behöva göra akutändringar hemifrån. Någon annan som har erfarenhet av Sitevision på OS X och känner igen sig och kanske har tips för och få det och fungera bra även på OS X?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-07-06 13:33

Jag använder SiteVision på mac/safari. Dock har jag inte provat på PC så jag vet inte om det är lika "trögt" på PC som på mac....

Någon som kör den senaste versionen av Sitevision 2.4_10 i macmiljö? Det har fungerat ypperligt för oss tidigare, men nu har vi problem med att komma åt redigeringsläget. Om det är någon som kör versionen ovan vore jag tacksam för en brief om operativ-, browser- och javapluggarnas versionsnummer.

Kolla vilken javaversion du har

Jag fick en demo på Sitevision i förra veckan och de sa då att det finns en bugg i senaste java-versionen som ställer till det. Det gäller både mac och pc.

1
Bevaka tråden