Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta ut iMac, var lagrar jag datan så länge?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Motala
  • 2007-10-23 12:43

Hej,

Fick hem en iMac igår, dessvärre med pixelfel, så den ska på retur.
Problemet nu är att jag vill lagra allting, precis allt (filer, inställningar), på min filserver, finns det någon möjlighet till det?

Kan det vara "Superduper" jag letar efter?

Mvh,
Per

Du kan köra CCC och göra en avbild på hela hårddisken.

  • Medlem
  • Motala
  • 2007-10-23 13:00

Tack, precis vad jag söker efter

Edit: Hur blir det om jag tar en total backup och sedan för över den på min nya iMac? Kommer väl bli 2st installationer av OSX?

Prova SuperDuper i stället.

www.shirt-pocket.com/SuperDuper/

  • Medlem
  • Motala
  • 2007-10-23 16:07

Kör med SuperDuper nu. Det här är mitt tredje försök, den hänger sig efter ett tag, åtminstone så slutar "files evaluated" "copied" osv att ändra siffror

Men hur blir det sen när jag vill återställa filerna till min kommande iMac? Jag kan väl inte använda image-filen som boot, den ligger ju på nätverket.

  • Oregistrerad
  • 2007-10-23 16:25

Annars kan du ju be Apple att skicka en ny Mac och att du lämnar den gamla först efter att du fått den nya.
Du kommer att få ett avtal skickat till dig för underskrift där det står att du får ha den gamla kvar i fem dagar innan den måste skickas in.

  • Medlem
  • Motala
  • 2007-10-23 16:30

Hm, jag frågade killen på supporten om de hämtade datorn innan de skickade ut den nya.
Han sa att så var fallet, och inget mer..

  • Oregistrerad
  • 2007-10-23 16:38

Ring igen. Du måste ha rätt till det, speciellt när den du bara haft din Mac i någon dag.

  • Medlem
  • Motala
  • 2007-10-23 16:52

Så, det gick mycket snabbare i telefonkön nu också

Den här killen sa att min utbytesdator antagligen skulle komma före de hämtar upp den jag har.
Dock så sa jag det att det var viktigt att jag verkligen fick den nya innan de hämtar den här, så då sa han att han skulle fixa det med en såndär "överlapningsgaranti" eller vad man kallar det. Perfekt!

Tack för hjälpen Doktor G

1
Bevaka tråden