Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluetooth not available?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu undrar jag vad sjutton min dator fick för sig...

Skulle skicka en fil till min nya mobil via bluetooth men glömde att "para ihop" (eller vad det nu heter) mobil och dator först. Valde bara mobilen i listan och sen kom förstås felmeddelandet att det inte gick. Nåväl, ingen stor grej, men när jag då tänkte "para ihop" datorn och mobilen så står det "Bluetooth not available" på Bluetooth-statusen i menyraden. Huh!?

När jag tar upp "Bluetooth File Exchange" får jag meddelandet att "In order to use this application, you must have a bluetooth module". Huh!?

Vad har hänt och hur fixar jag det?

/JM

Testa starta om datorn.

Jag hade samma problem med min förra iBook. Har för mig att det problemet försvann efter att jag installerat om OS X.
Du kan ju testa det annars, eller ring Apple Supporten

Tack för ditt svar!

Jag har startat om datorn men det funkade inte.

Antar att man kan installera om det på något sätt med hjälp av skivan, men hur? Är inte så bra på sånt här.

Testa att zappa PRAM. Håll nere Äpple + alt + P + R under uppstart tills du hör startljudet två gånger och se ifall det funkar. Testa även att koppla ur alla kablar inkl. batteri och håll nere powerknappen i ca. 5 sec sedan så starta datorn igen.

Sen så Äpplet högst upp --> Om den här datorn --> Mer info --> Sedan välj USB till vänster.

Där borde du se något som heter med Bluetooth ifall den hittas av datorn rent hårdvarumässigt.

Att rappa PRAM funkade ju utmärkt, vad det nu kan tänkas vara för något. Tusen tack!!

Här har du lite info från apple ifall du vill veta lite vad det är för något
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=86194 och bra att det löste sig

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-10-22 18:36

Fick samma problem tror jag en dag för några månader sen. Såg ut som på bilden.

Omstart löste problemet.

  • Medlem
  • 2007-10-29 10:21

Jag har samma problem med min Macbook 2.0 CD2.

I Console kommer även det här upp:
Oct 29 10:14:17 Macbook kernel[0]: USBF: 52361.881 AppleUSBHubPort: Port 1 of Hub at 0x7d000000 reported error 0xe00002ed while doing set feature (resetting port)
Den skriver samma meddelande ungefär 20-25 gånger i minuten så länge bluetooth är borta.

Omstart har inte löst något. Inte heller zappning av PRAM. Lämnade in den för garantireparation förra veckan, men när den kom tillbaka (de hade bytt bluetoothkort) så fanns problemet kvar. Ominstallering av OSX löste heller inget. Körde in en ren installation av Leopard i lördags.

Nu ska jag väl lämna in den igen, även om det känns tungt (och otroligt irriterande) att vara utan datorn i ytterligare en vecka. Särskilt eftersom det borde varit fixat redan förra veckan.

Zappa PRAM funka ju klockrent. Tack! Jag börjar bli grym på det här med data

1
Bevaka tråden