Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya favoritfunktioner i Logic Studio 8

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-09-19 10:24

Tänkte att det vore skön input att uppmärksammas på vad ni andra hittar för nya riktigt bra funktioner i Logic Studio.

Börjar själv med denna:

Den nya timestretchfunktionen (graphical timestretching in the arrange window). Dra i det utvalda klippet och håll nere optionknappen så timestretchas klippet utefter hur långt du drar i det.

Apbra!

Skilling, den funktionen är sig självt värd uppgraderingen till Logic 8! Jag tycker det iaf

Intressant! Något sådant har man ju längtat efter länge, men hur är kvaliteten på omvandlingen, kan man välja vilken algorithm man ska använda för stretchen eller är det en vad-huset-har-att-bjuda-stretch? Man vill ju ha á la carte om man får välja.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-10-21 09:47

Det finns nio olika algoritmer i Logic 8 och det stödjer också följande tredjepartsvarianter:

Serato: Pitch'n Time
Izotope: Radius

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-10-21 11:46

Några nya favvofunktioner:

- Nya interfacet. Wow. Snabbjobbat tycker jag. Bara sättet att browsa bland presets för synthar och effekter är hur guld som helst.
- Multitake. Så enkelt att välja de bästa inspelningarna! (Kan man ta gamla inspelningar och skapa en ny multitake av dem?)

Det är de två som jag gillar mest så här långt. Så om någon har en gruva full av presets för 3:e partstillverkare så ropa gärna till.

D.

Ursprungligen av Dee:

- Multitake. Så enkelt att välja de bästa inspelningarna! (Kan man ta gamla inspelningar och skapa en ny multitake av dem?)

Jadå, och det är inte särskilt svårt. Markera bara de klipp som du vill göra en mulitake av och i menyn Region -> Folder väljer du Pack Take Folder (kortkommando ctrl-cmd-f).

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2007-10-21 19:47

Finns timestretchfunktionen i Express?

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-10-21 19:51

ohennig: nice, det ska användas! Tack!

Än så länge måste jag säga att min favorit är alla buggar!
Krashar när man importerar video i Pro, går inte öppna eller spara i express, quittar helt oväntat rätt som det är... men det är väl sånt man får vänta sig med tidiga versioner.

Utöver vissa missöden som dessa så är jag väldigt nöjd med programmet, tycker helheten är underbar! Och den nya quick swipe compen är nog min favorit än så länge.

buggar?

ta i trä, men jag har inte haft en enda crash eller liknande.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-10-25 22:19
Ursprungligen av Ruskprick:

buggar?

ta i trä, men jag har inte haft en enda crash eller liknande.

Samma här, faktiskt. Jag har hört fler som haft det iofs, så det förekommer tydligen. Inte här dock. Nu håller jag ju inte på med video å andra sidan.

1
Bevaka tråden