Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mount It! Funkar ju inte i Toast... =(

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-10-21 01:39

Hej!

Finns det något program som kan fixa så att en .dmg av en disc kan uppfattas som en disc från OS X, dvs precis det som Deamon-tools gör på PC?

/Fredrik

Senast redigerat 2007-10-30 18:43
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-21 01:50

Behövs inte, bara dubbelklicka på .dmg-/.img-filen så öppnas den i finder.

Njae, bara för att man monterar en .dmg så uppfattas ju inte disk imagen som en CD. Prova att montera .dmg-filen med Toast så är blir det mer lite mer likt funktionaliteten i Daemon Tools.

  • Medlem
  • 2007-10-21 02:32

Är det någon skillnad att göra det? Programmet jag ska använda *måste* känna av att jag gör ett skivbyte under en installation. Kanske inte går?

/Fredrik

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2007-10-21 02:40

Om du har toast så kan du högerklicka på avbilden och välja "mount it". Då uppfattas den som en skiva av systemet.

  • Medlem
  • 2007-10-21 09:09

Så bra! Ska kika på detta. Tack!

/Fredrik

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-21 14:03

Skivverktyg klarar väl av samma sak eller?

"Dubbel-klick" är samma som att stoppa in en skiva av valfri sort såvitt jag vet, har du provat det?

Nej. Skivverktyg monterar den som en skivavbild. Toast ser till att den upplevs som en riktig skiva.

Ursprungligen av Marcus K:

Nej. Skivverktyg monterar den som en skivavbild. Toast ser till att den upplevs som en riktig skiva.

Kan någon förklara vad det är för skillnad?

Båda är ju virtuella skivor och båda ser ut som riktiga skivor i Mac OS.

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2007-10-23 23:56
Ursprungligen av the örjan:

Kan någon förklara vad det är för skillnad?

Båda är ju virtuella skivor och båda ser ut som riktiga skivor i Mac OS.

Nej. En skivavbild är inte en skiva, det är den vita grejen. En skiva är en skiva, och ser ut som en skiva på skrivbordet. Använder man toast tror systemet att det är en skiva som sitter i datorn.

  • Medlem
  • 2007-10-21 19:06

Toast-tricket did the job! =P

Tack!

/Fredrik

Att man måste använda ett stort program som Toast för att göra saken är ju lite osmidigt.
Finns det ingen mindre o gratisalternativ?

FlashMount kanske kan vara något? (http://www.macupdate.com/info.php/id/20888/flashmount). www.MacUpdate.com och www.VersionTracker.com är dina vänner...

  • Medlem
  • 2007-10-28 16:04

Nu får jag plötsligt efter att jag installerat Leopard inte det hela att fungera. Dvs, att välja mount på en .dmg fil. Ingenting händer!!!

=(

/Fredrik

  • Medlem
  • 2007-10-30 18:28

Kollade och sökte efter "ToastIt" vilket fanns i mappen för contextual menues, men är det inte där "Mount It" borde finnas med, såklart? Ne...där ligger bara Toast It. Det är är skumt. Är det en bugg i Leopard eller något annat...för valet finns ju i menyn när man klickar på ex. en .dmg. fil. *totally förvirrad*

Nån som vet hur jag får det att funka? Är inte Mount It kompatibelt med Leopard, eller är det bara en bugg, vilket innebär att jag *manuellt* kan lägga den där Mount It filen där? (om någon vill maila den, eller så....) spacedebree(snabel)yahoo.se

/Fredrik

1
Bevaka tråden