Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhoto eller inte?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-20 12:37

Det kanske inte hör hemma i det här forumet, men jag chansar
Är iPhoto det bästa valet för att organisera sina bilder på Macen? Jag vill att det ska funka smärtfritt med frontrow då jag (snart) har mina bilder på en extern HD kopplad till en mini -> tv (så framför allt tjejen lätt kan titta på våra bilder/filmer).

Och kan man pröva iPhoto på något sätt? Har precis beställt en ny mac mini, följer det med någon testversion eller blir man tvungen att köpa iLife för att få tag i iPhoto?
Tack på förhand!

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-10-20 13:00

Jag tror faktiskt att iLife med iPhoto ligger med på din beställda iMac - det borde du väl kunna kolla upp?

Och jo, iPhoto är det bästa programmet att organisera dina bilder på Macen.

iLife levereras med alla macar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-20 13:09

Toppen då slipper jag oroa mig för det, tack för hjälpen!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-21 11:04

Kom att tänka på en sak när jag läste en tråd om Leopard här på 99; kommer iLife att finnas med på Leopardskivan när man använder sig av OS X up-to-date programmet och beställer Leopard för 85 spänn?

Ursprungligen av boinnk:

Kom att tänka på en sak när jag läste en tråd om Leopard här på 99; kommer iLife att finnas med på Leopardskivan när man använder sig av OS X up-to-date programmet och beställer Leopard för 85 spänn?

iLife finns ALDRIG med på någon systemskiva oavsett i vilken form du köper den. iLife är inte en del av systemet.

Köper du dator med iLife och Tiger installerar du först Leopard och sen stoppar du i skivan som följde med datorn och väljer "Install bundled applications". Där kan man sen välja bland annat iLife-programmen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-21 19:51
Ursprungligen av Rickard A:

iLife finns ALDRIG med på någon systemskiva oavsett i vilken form du köper den. iLife är inte en del av systemet.

Köper du dator med iLife och Tiger installerar du först Leopard och sen stoppar du i skivan som följde med datorn och väljer "Install bundled applications". Där kan man sen välja bland annat iLife-programmen.

Ålrajt, tack för informationen!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-21 12:57

tror ej det

Men om man gör en uppgradering av systemet så ska man ju inte behöva installera om programmen. Fast för nyinstallation så blir det säkert som Richard A säger.

Ursprungligen av hanzukun:

Men om man gör en uppgradering av systemet så ska man ju inte behöva installera om programmen.

Precis. Men om man gör en "Arkiver och installera" säger Apple att man måste installera om iLife:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=306407

1
Bevaka tråden