Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min K810 vill inte dyka upp som enhet på min mac

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag försöker aktivera filläget på min K810 så jag kan importera bilderna från telefonen in i iPhoto, men inget händer på macen när filläget är aktiverat på telefonen

Det blev såhär efter att jag tappade bort mitt gamla minneskort i telefonen och stoppade in ett nytt, innan dess fungerade det utmärkt, men efter det så fungerade det inte längre.

Jag har testat att koppla in telefonen i andra macar, där fungerar det, men det fungerar inte på min. Hur går jag tillväga för att datorn ska fatta att jag vill att min telefon ska dyka upp som en enhet på datorn?

(det skall dyka upp två enheter när det fungerar, en som är själva telefonen, och en som är minneskortet, men det dyker inte upp någon)

Om någon vet vad som är fel eller hur man löser det här så blir jag jätteglad

(Mac OS X 10.4.10 om det skulle spela någon som helst roll)

edit: Jag flyttade över alla bilder från telefonminnet till datorn via bluetooth, sedan rensade jag telefonminnet, och efter det så dök telefonen och minneskortet upp som enheter på datorn igen, mystiskt - men problemet löst iaf!

Senast redigerat 2007-10-15 20:14
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-15 20:56
Ursprungligen av Ford Prefect:

(Mac OS X 10.4.10 om det skulle spela någon som helst roll)

Jag hade jättemysko problem med olika minneskort via samma minneskortläsare efter just 10.4.10 uppdateringen, vissa MSProDuo kort från telefonen funkade, andra inte. Löste det med att återgå till 10.4.9 kext-filer för usb, så nu har jag ett "orent" system.

Tänkte som ett första steg föreslå dig att formatera om det nya minnet i telefonen, och det är väl just det det du redan gjort, bra att det löste sig!

Ursprungligen av Ford Prefect:

mystiskt - men problemet löst iaf!

På tal om mystiskt - tänk bara på hur det var med dom gamla SCSI-enheterna, där kunde man tala om ren magi ibland!!!

fan också! Det visade sig bara vara en engångs-sak att minneskortet dök upp i systemet!
Nu vägrar telefonen visa sig igen..

Var hittar jag de äldre kext-filerna för usb? så kan jag testa om det funkar här med. Skiter om mitt system är orent, bara det funkar, snart kommer ju leopard ändå, och där fungerar det förhoppningsvis redan från start

tack för hjälpen än så länge!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-21 22:53

Om det funkat en gång på 10.4.10 och inte sedan låter det inte som om det är någon bugg mjukvarumässigt, snarare ett hårdvarufel (glapp i kabel, telefonen?)

Försök felsöka lite mer. Testa på din egen mac med att starta från installationskivan (lägre OSX-version) och se om du får upp telefonen i Skivverktyg, funkar det då - ja då kan man misstänka 10.4.10. Vilka system har det funkat i (du kanske råkade ha tur med hårdvara när du testade på annan mac?)

Pröva också en extern korttläsare, det är rent allmänt ganska smidigt eftersom du får högre överföringshastighet. Samt att formatera om minneskortet.

Om du ändå vill pröva om det beror på 10.4.10 kan du antingen göra en arkivera och installera till tidigare version, eller bara byta ut till tidigare kext-filer, se länk till AppleDiskussions jag länkar till i denna tråd.

Ett litet intressant observandum är att jag inte får upp telefonens minneskort i systeminfon, fastän det monteras på skrivbordet som det ska och syns i skivverktyg, se bilder.

1
Bevaka tråden