Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är K850i eller N73 kompatibel med min Mac?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej!
Hoppas någon kan ge mig ett tips på vilken mobil som är bäst och lättast att använda med min PowerBook G4? Jag har kollat på Sonyericssons k850i (den nya) och N73.

Hoppas på svar
allt gott
peter

Hej!

Jag har mest erfarenhet av Sony Ericsson och Mac så jag uttalar nog bara mig där.

Vad är det du vill göra som ska fungera med Macen?
Apples sync-program iSync stödjer för närvarande inte K850i men Nova Media släpper antagligen en plugin ganska snart.
Dock verkar det ju finnas stöd för Nokia N73

http://www.novamedia.de/e_pages/e_produkte_mac_is_plugin.html
http://www.apple.com/macosx/features/isync/

Om du vill styra Macen med telefonen så gillar jag Salling Clicker men det verkar inte finnas stöd för K850i där heller just nu.
www.salling.com

Jag skulle ju helt klart köpt K850i, har aldrig gillat Nokia men som sagt så finns det inte stöd för allt men det brukar komma ganska snabbt.

  • Medlem
  • 2007-10-20 17:52

Köra powerpoint från K850

Det fungerar utmärkt att köra en powerpointpresentation från K850 även att flytta filer mellan dator och telefon. Men det krävs drivrutiner eller script för att kunna synka med iSynk, någon som vet en bra sida som kan hjälpa till?

Kip

Kollade in den nya k850i.. den verkar bra... det enda som jag skulle önska vore att den hade lika stor skärm som N73... men men. man kan ju inte få allt här i livet.

N73:an synkar godkänt via bluetooth, lika smidigt som en K610i i alla fall. Kör också Nokias betaprogram för synkning till Mac och det låter mig välja vilka bilder som ska till iPhoto via USB och synkar valfria spellistor från i Tunes etc.
Och jag gör en PB G4 12".

har precis köpt k850i, och får den inte att funka med min mac.
tycker faktist det är asdåligt!
har en gammal (1:a generationens g3) sony ericsson och den har då varit kompatiebel med min mac....
så självklart trodde jag inte att det skulle bli några problem...
(man måste ha ngt speciellt program för att kunna föra över saker till mobilen och det finns som vanligt bara till pc....):'(
jag förstår inte varför den nya modellen inte skulle funka när den äldre gör det.....

arg!

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-11-11 11:13

Det kommer nog med tiden stöd till din telefon vänta ut lite bara.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2007-11-11 11:43

På iMacen skickar jag filerna via bluetooth, busenkelt och snabbt!

Ursprungligen av tank77:

På iMacen skickar jag filerna via bluetooth, busenkelt och snabbt!

Likadant här. O:-)

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-01-06 21:56

en fil ja, men 12 album?

Ursprungligen av tank77:

På iMacen skickar jag filerna via bluetooth, busenkelt och snabbt!

Visst är det smidigt med bt för enstaka bilder eller låtar men om man skall lägga över alla U2's album eller annat i (och nu fick jag tillfälle att skryta lite O:-) ) imt ny 8Gb M2-kort, då funkar det inte alls. Så, fram med mjukvara som möjliggör parkoppling så man kan dra över de mappar man vill i sin k850i som annars är en klockren nalle!

Klart slut!

Ricard

Funkar bra med USB-överföring

Hej, fick min K850i igår och hade först problem med att bara kunna föra över filer via Blåtanden, men som sagt det är ju segt. Gick till Inställningar-Kommunikation-USB och väljer Standardläge USB och därefter Masslagring, då dök både telefonminnet och minneskortet upp och jag flyttar filer hur bra som helst.:p

Jag kör min Nokia E90 Communicator med en iMac och det fungerar perfekt. Såväl iSync som filöverföring via BT och USB fungerar. Men jag kör även Windows XP ihop med telefonen eftersom en del saker såsom uppgradering av programvara, eAAC+ för musik o.dyl kräver det.

Vad det gäller N73 är den på snart ersatt av N82 vilket är värt att vänta på. K850i skulle jag absolut inte välja av ett antal skäl. Det viktigaste är att den bygger på den gamla skolan och enbart hanterar Java medan en modell som N73 är en smartphone som kan expanderas på samma sätt som en dator. Något som är mycket trevligt och användbart.

med blåtand funkar det

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-03 08:19

Funkar hur bra som helst för mig också, behöver bara ansluta så dyker den upp på skärmen.

MG

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2008-02-03 09:55

Är väl rätt olika saker K850 och N73. N73 har Symbian till skillnad mot E// egna os på K850 så det beror väl på om du vill köra extra program då är Symbian en fördel i väntan på iPhone(bättre med Win98 än dos i väntan på OS X).

1
Bevaka tråden