Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ska batteriet vara slut efter 16 månader?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en MacBook som är c:a 16 månader nu, och helt plötsligt går datorn ej att köra på batteriet. Bara några sekunder efter att jag dragit ut nätadaptern så dör datorn. Har Apple något batteriutbytesprogram eller måste jag redan köpa ett nytt batteri? Det är inte acceptabelt att batteriet redan efter 16 månader slutar fungera.

Alla systemuppdateringarna är gjorde. Ytterligare en iakttagelse är att batteriets hälsa har minskat med c:a 10% på bara någon vecka.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-20 14:02

Det har väl inte så mycket med batteriets ålder att göra som hur många laddningscykler som det har gått igenom.

Apple bytte ut mitt cirka 15 månader gamla MacBook-batteri utan några problem. Ring dem så löser de säkert ditt problem också.

/M

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-20 14:16

Denna kanske bör uppmärksammas.

Det var inget dåligt spann med batterier som bör ha uppdateringen, från Feb 06 till Apr 07

Hur ser ni att batteriet tappat tex 10% av sin kapacitet? Slutar det ladda på 90% eller?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-10-22 18:32
Ursprungligen av hanzukun:

Hur ser ni att batteriet tappat tex 10% av sin kapacitet? Slutar det ladda på 90% eller?

http://coconut-flavour.com/coconutbattery/

1
Bevaka tråden