Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur uppdatera W880i från Mac?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-01 10:01

Fick svar från Sony ericsson att jag måste använda en pc. finns det det ingen möjlighet att klara detta på Mac? Har en MBPro.
Tacksam för hjälp

är det mjukvaru-uppdatering eller synkronisering du frågar efter?

..om du har en mbp så _har_ du ju en "pc"
..bara o installera windows o köra det uppdaterings-program som finns på sony-ericssons hemsida

för att kunna synkronisera behöver du en plugin till isynk, sen funkar det finemang

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-03 15:01

Uppdatering.

Det verkar som jag måste ha windows...? Vill helst inte köra windows på mac, Fast finns det gratis och det inte strular så...

Synk.

Hittade denna syncplugg som funkar bra. http://www.davidforster.com/2007/02/26/w880_isync_plugin/ Och med ett enkelt hack kan jag nu skriva sms från datorn oxå:-)

Ursprungligen av ptg:

Fick svar från Sony ericsson att jag måste använda en pc. finns det det ingen möjlighet att klara detta på Mac? Har en MBPro.
Tacksam för hjälp

MBpro - intel mac? Prova med parallel eller vmware eller boot camp- men det kräver windows så långt verkar de ha rätt. Men att det kräver en PC, ja menar de hårdvaran som de flesta menar så har de fel sett från en intel macs användares perspektiv. Det kräver windows på din maskin... inget annat. Varför inte skicka ett mail tillbaka till dem att du lyckats uppgradera din telefon med en intel mac? Det borde sätta lite sprätt på deras tankeverksamhet?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-19 19:13

w880 har väll stöd för FOTA? Så dator är väll ingen nödvändighet.
http://en.wikipedia.org/wiki/FOTA

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-17 07:09

är usel på Engelska. men är FOTA typ bluetooth? eller ska jag tanka ner med telefonens internetuppkoppling. Tänkte slippa det eftersom det är kostsamt.

Har intel mac.

1
Bevaka tråden