Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PM (1 olästa)

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När man får ett PM så borde texten blinka eller synas lite bättre, eftersom det är svårt att se när man får meddelande, bara en tanke från mig.

  • Medlem
  • 2007-10-19 14:51

Välj att få popup när du får pm i inställningar. Den varningen går inte att missa.

Ursprungligen av Baron:

Välj att få popup när du får pm i inställningar. Den varningen går inte att missa.

Med tanke på att jag har popupblocker och att jag hatar popups så är det inte intressant

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-19 17:14
Ursprungligen av wunderbaren:

Med tanke på att jag har popupblocker och att jag hatar popups så är det inte intressant

Tror att du kan prova att slå på funktionen i alla fall. Det är inte en popup i egentlig mening, dvs det är inte ett nytt fönster utan ett nytt "fält" på samma sida, så det kommer nog att fungera ändå. Prova!

Så att du fått ett PM är ointressant?

  • Medlem
  • 2007-10-19 15:20

Den påverkas inte av safaris blocker.

  • Medlem
  • 2007-10-19 18:10

Sedan är det bra att se till att man alltid får ett mail när man har PM, särskilt om man köper/säljer saker. Finns också bland inställningarna.

Ursprungligen av wunderbaren:

När man får ett PM så borde texten blinka eller synas lite bättre, eftersom det är svårt att se när man får meddelande, bara en tanke från mig.

Behövs inget blink, det finns redan mer än väl fungerande alternativ. Kan bara stämma in i vad dom andra säger: Slå på popup och aktivera mejl. Då missar du inga PM.

Mejl är bra för man ser redan i mejlet hela innehållet i PM:et.

Popupen är rätt smart också, man kan få den att öppna PM:et i ett fönster bakom nuvarande så man kan läsa det senare. Om du inte ens testat den, hur kan du säga att du hatar den funktionen?

Du hatar popupfunktionen, men tycker att något som blinkar vore bättre?

Sorry, visste inte att det var en "sån" pop-up, trodde det var en "Aftonbladet-popup"

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-20 23:56

Nej, det är en som är integrerad i webbsidan. Den går ändå inte att missa, jag tycker att den funktioner är väldigt bra.

1
Bevaka tråden