Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Distiller problem

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er alla!

Jag kör med CS3, har gjort det i ca 3 månader nu.
Helt plötsligt så börjar Distiller 8 att strula, får samma fel på alla filer som jag skickar till den.
Som tur är så har jag Distiller 7 kvar i datorn och kan använda den just nu.
Vet inte om det går att bara installera om Distiller.
Någon som har något tips?

//Bertil

Får följande felmeddelande:
Bearbetar: POD_b4600.indd.ps
Starttid: torsdag 18 oktober 2007 kl 07.44
Källa: /Users/Bertil/Documents/Distiller/Out/POD_b4600.indd.ps
Destination: /Users/Bertil/Documents/Distiller/Out/POD_b4600.indd.pdf
Adobe PDF-inställningar: /Library/Application Support/Adobe/Adobe PDF/Settings/Press Quality.joboptions
%%[ Error: ioerror; OffendingCommand: defineresource ]%%

Stack:
/IdiomSet
/IdiomSet
false
(*)
(%genericresource%IdiomSet/*)
42
/_idiomRecogInternalG
-dict-
true
-dict-
false
-dict-

%%[ Flushing: rest of job (to end-of-file) will be ignored ]%%
%%[ Warning: PostScript error. No PDF file produced. ] %%
Bearbetningstid: 0 sekunder (00:00:00)
**** Jobbet slutfört ****

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-18 19:48

Ett klassiskt PostScript fel. Men varför gör du PDF-filen genom distiller när du kan exportera direkt från InDesign? Prova att exportera så fungerar det kanske.

Annars kan det vara någon monterad grafik som spökar. Felsök genom att markera ett grafikobjekt i taget och sätt den till att inte skrivas ut. Prova sen tills det funkar och du ser vilken som utlöser felet.

Janne

Att det är ett klassiskt Postscript kan jag nog inte hålla med om, för det konstiga är ju att samma fil funkar att skicka till Distiller 7 och då får jag inga problem. Så felet borde inte ligga i någon monterad fil tycker jag, men visst kan det vara så. Men det räcker om jag gör ett Indesign dokument med bara en rad text så får jag samma fel. Då kan det ju inte gärna vara fel på någon inmonterad bild.

Bertil

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-19 10:33

Vad jag menade med klassiskt var mera i generella termer. Det är inte ofta man ser de nu för tiden.

Men du svarade inte på frågan varför du använder Distiller i stället för export från InDesign.

Annars ligger nog felet i denna beskrivning:
(*)
(%genericresource%IdiomSet/*)
42
/_idiomRecogInternalG

Har du provat med en annan inställning i Distiller än den du använder?

Janne

Varför jag använder Distiller, för att jag tycker det är smidigt. Visst kan jag använda Export från Indesign. Jag har provat olika inställningar i Distiller men det hjälper inte.
Försökte köra om installationen av Acrobat, men det blev något fel under installationen, kommer upp en ruta där det inte står något????? sen hänger sig installationsprogrammet.
SÅ jag får väl använda Export så länge.

1
Bevaka tråden