Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mac-länkar

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-11-30 16:35

skulle det inte på sidan kunna finnas en avdelning med "alla" mac-länkar indelade i kategorier, till exempel "spel", "rykten", "filer" o.s.v.

det finns ju mängder av bra macsiter nuförtiden, vore skönt att ha "alla" samlade på ett ställe!
och alla medlemmar bör självklart kunna föreslå eller rent av lägga till nya länkar i arkivet..

  • Medlem
  • 2002-11-30 16:37

väldigt bra idé! en länksamling skulle absolut behövas. blir lätt att man snöar in på några siter som man alltid besöker. är övertygad om att vi tillsammans här på 99mac skulle kunna skapa en diger samling länkar.

/majk

  • Medlem
  • International user
  • 2002-11-30 16:50
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: leo:
...vore skönt att ha "alla" samlade på ett ställe!

www.macsurfer.com

[ 30 November 2002, 16:52: Meddelandet ändrat av: mattan ]

  • Oregistrerad
  • 2002-12-01 13:42

glädjedödare..

men det hindrar väl inte en egen, mer lättöverskådlig mac-länk sida (inkl. länkar till svenska macsiter)?

  • Medlem
  • International user
  • 2002-12-01 14:32

sorry! men Macsurfer är en j-kligt bra sida. En svenska maclänksida tycker jag dock är en god ide.

Citat:

quote: En svenska maclänksida tycker jag dock är en god ide.

Jag hade faktiskt en under uppbyggnad, men den blev aldrig sjösatt.

  • Oregistrerad
  • 2002-12-01 23:51
Citat:

quote: En svenska maclänksida tycker jag dock är en god ide.

..och varför inte där inkludera även engelska siter med en liten käck kommentar på svenska, så man har allt på samma ställe?

Någon som vill lägga energi på detta?

Jag fixar en super URL till sidan när den är redo att sjösättas. Samla på er själva URL:erna alltså - resten fixar vi på 99mac!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-02 14:46

Jag har gjort en länkpryl som jag totalt sket i halvvägs igenom. PHP/mysql.

http://antenna.subademic.com/

Bara att slänga upp på 99mac något liknande.
Vet man hur ubb´en ser ut kan man säkert dra nytta av userdatabasen för att bestämma rättigheter att lägga in nya länkar plus kanske att en admin måste godkänna innan en länk kommer in etc.

1
Bevaka tråden