Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PowerBook G4 1.67GHz FLÄKT HELA TIDEN...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag hr nyligen köpt en begagnad PowerBook G4 1.67GHz och fläkten
är på hela tiden oavsett om den är varm eller ej.

Vad kan detta bero på ?

Finns det något fix ?

???

testa

med att installera om OSX och använd så få program (samtidigt) som möjligt. Vår PB4 brummar rejält när jag har 3-4 progam öppna.

Henrik

PB 17" fläkt...

Jo, jag har läst det, men i mitt fall har jag precis gjort en nyinstallation och full update eftersom jag precis köpt datorn, och jag kör inte speciellt många program heller.

Vi har 3st 17" PowerBook i familjen nu; en 1GHz, en 1.33GHz och en 1.67GHz och alla verkar mer högljudda än alla de 12" och 15" modellerna jag har haft. Bland annat så låter det lite om den ena, ett svagt knastrande kanske man kan kalla det. Jag frågade om detta i en annan tråd men fick aldrig nåpgot svar... ?

SN

Knastrande? Kan du beskriva ljudet mer ingående?

Läkaren har samma problem att tolka sina patienter. Är smärtan molande, brännande, ilande, blixtrande? Svårt det där med adjektiv när orden inte räcker till.

EDIT: Kanske kan göra en inspelning åt oss? Knastra ska det inte göra..

Det är möjligt att det hårddisken som låter, kanske bara att den låter annorlunda på just den jämfört med andra PowerBooks jag haft...

Problemet är att jag är väldigt ljudkänslig och försöker alltid att få bort alla onödiga ljud. Vissa tycker att jag är fånig, men jag har testat min hörsel hos öronkliniken på SÖS och den ligger runt 10-15dB bättre än normalhörseln på båda öronen och ALLA frekvenser, så livet är inte lätt ibland. Kanske har jag levt med mina katter för länge...

1
Bevaka tråden