Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhoto bilder blir utropsteken fins endas som alias

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Har märkt att när man inte raderar bilderna som man vill kasta efter inport från kameran utan väntar till ett senare tillfälle så kommer ramarna upp med utrops tecknet för den rullen.

Vad kan detta bero på har jag kastat bilderna på fel vis?????

jag blir i alla fal inte riktigt klok!!!

Det ända sättet att återställa bilderna på som jag kommit på är att kasta rullen och inportera den igen med de bilder man vill ha. Det måste gå att lösa på något annat vis och ja jag har provat ha alt kringla ner tryckt vid start och byggt om iPhoto.

en mindre nöjd iPhota användare... idén är bra men problemen finns!

vänliga hälsningar
Kalle

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-18 09:46

Jag förstår tyvärr inte vad du säger.

Har du problem att radera bilderna från kameran vid import, eller att du importerat bilder och sedan inte kan radera dem i iPhoto? Du kanske gör på fel vis, men du talar inte om hur du gör så jag vet inte.

Har du valt att kopiera in bilder i iPhoto-biblioteket vid import?

Grejar du runt manuellt i Finder med dina iPhoto-bilder?

Vilken version av iPhoto kör du? 08?

Ok jag tar det igen vart kanske lite otydligt va lite tröt/arg/förbanad på min Mac i går kväl

Jag importerar bilderna från kamran till iPhoto det startar ju automatiskt inge konstigt där. Det går även bra att radera de bilder man inte vill efter avslutad inport.

Det går radera bilderna vid ett senare tillfäle men då blir rullen från inporten konstig och bilderna går inte att visa i helskärms läge utan fins som små bilder.
Bilderna fins kvar i iPhoto bibloteket men kan inte visas. Det går bra att flytta dom från iPhoto bibloteket och kopiera in dem igen och då funkar det. Som sagt problemet verkar va när jag raderar bilderna vid ett senare tillfälle!!! När jag gör det slänger jag dom i iPhotos papperskorg.

Jag grejar inte runt i finder eller i IPhoto bibloteket i onödan vet att man intska mixtra där!

verson på iPhoto är jag osäker på... datorn är köppt i dec-06 och jag har inte uppdaterat till verson 08.

//Kalle

Prova tipsen som finns i denna tråd i Apples supportforum och se om det hjälper.

Citat:

The ! or ? turns up when iPhoto loses the connection between the thumbnail in the iPhoto Window and the file it represents.

The most common cause of this is User Activity in the iPhoto Library Folder in the Finder.

Have you altered, moved or renamed anything in the iPhoto Library Folder?

If you haven't, then try rebuilding the database. Hold down the apple and option (or alt) keys while launching iPhoto. Use the resulting dialogue to rebuild. Choose the top three options.

Ig that fails, it might also be a file permissions issue: Download BatchMod from

http://macchampion.com/arbysoft/

And apply it to the iPhoto Library Folder using the settings found here:

http://homepage.mac.com/toad.hall/.Pictures/Forum/BatChmod.png

(Credit to Old Toad for this one).

Regards

TD

1
Bevaka tråden