Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Smilies

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tycker det fattas en del smilies så jag drog ner en bunt från andra forum (hoppas ni får använda dem, om man kan det öht).

Här har jag lagt upp en sida med de smilies jag drog ner (en del finns redan här, ignorera dem).

Om ni kan så lägg gärna till de som inte finns här.

(Om sidan inte finns så har jag inte lagt upp den än, försök senare).

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Patrik Skulski:
Tycker det fattas en del smilies så jag drog ner en bunt från andra forum (hoppas ni får använda dem, om man kan det öht).

Här har jag lagt upp en sida med de smilies jag drog ner (en del finns redan här, ignorera dem).

Om ni kan så lägg gärna till de som inte finns här.

"The connection was refused blah blah"

AC Milan forums har en del bra smileys:
Galen:

Lipsill:

Kåt:

Full:

Dräglar:

Bitsk:

Bakis:

[img]

  • Medlem
  • International user
  • 2002-11-24 20:16

Annars är väl iChat smileysarna ett bra förslag ..

  • Oregistrerad
  • 2002-11-24 21:22

http://www.plauder-smilies.de/

Här finns det och blir över...

Lol

Klockrent -

- Man känner sig hemma

/Mattias

  • Oregistrerad
  • 2002-11-24 21:41

Ooops, kanske blir det en smilie-invasion här nu. Om det blir fööör mycket kan det ibland gå till överdrift och kännas lite oproffsigt. >Smilies bör användas med sunt förnuft (inte som i mitt förra inlägg).

Ugh, Apache var avstängd av någon anledning. Det måste ha dött eller så. Nu är det uppe i alla fall.

Jag tror inte vi kommer att satsa på fler smilies - snarare tvärtom!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Jag tror inte vi kommer att satsa på fler smilies - snarare tvärtom!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Jag tror inte vi kommer att satsa på fler smilies - snarare tvärtom!

Varför det? Blir bara svårare att uttrycka sig.

Jag vill verkligen ha den hysteriskt skrattande smilien (lol.gif). Den saknas i rätt många situationer.

lol.gif =

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:
lol.gif =

Den är väl fin?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Jag tror inte vi kommer att satsa på fler smilies - snarare tvärtom!

Bra!

Men lol.gif kan ni väl lägga till?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-06 22:04
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Jag tror inte vi kommer att satsa på fler smilies - snarare tvärtom!

  • Oregistrerad
  • 2002-12-06 22:26

Visst är smilies bra?!
faktiskt.. föraktade och föraktar nog fortfarande de där hemmasnickrade:

(-;
d-:

osv..
Men de som används på forumet gillar jag.. om de hör hemma i ett forum som det här vet jag inte. Klart är att det blir trevligare med dem. (och fler dåliga skämt och ironier

)

saknar en snubbe med helt rak mun, intetsägande och oförstående allvarlig.. nåt sånt.
|-:

EDIT: jo, jag har bestämt mig nu. De hör hemma på ett forum som detta.. de gör inläggen mer lättlästa. absolut. ta inte bort dem.

[ 06 December 2002, 22:28: Meddelandet ändrat av: jonny R ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-06 22:45

Plocka allt du behöver här:

SMILEYS

För att vara ärlig så tycker jag också att man ska ha smilisar på forum, utan dem går det inte att visa vad man egentligen menar. Ironi går till exempel inte att uttrycka, i text utan en smily. Men jag tycker inte animerade och enormt stora och avvikande smiliar hör hemma på 99mac (exempelvis Anderssons granatkastare, eller den med skylten som jag postade), sådant är bara störande och oseriöst.
(Denna tråd är givetvis ett undantag, här har vi ju gödslat på rejät med smilisar). Ska det göras någon förändring i 99mac´s smilisar så tycker jag Proteus smilisar är klockrena. Se denna bild!. Statiska bilder, och alla har samma lilla format. Dem skulle jag gärna se på 99mac.

/M

[ 06 December 2002, 22:51: Meddelandet ändrat av: -Martin- ]

  • Oregistrerad
  • 2002-12-06 23:02
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: -Martin-:
Ironi går till exempel inte att uttrycka, i text utan en smily.

Nu var du allt bra ironisk...

[ 08 December 2002, 03:33: Meddelandet ändrat av: ••• ? ••• ]

  • Oregistrerad
  • 2002-12-07 01:30
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: jonny R:
...saknar en snubbe med helt rak mun, intetsägande och oförstående allvarlig.. nåt sånt.
|-: ...

  • Medlem
  • International user
  • 2002-12-07 12:50
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: -Martin-:
För att vara ärlig så tycker jag också att man ska ha smilisar på forum, utan dem går det inte att visa vad man egentligen menar. Ironi går till exempel inte att uttrycka, i text utan en smily. Men jag tycker inte animerade och enormt stora och avvikande smiliar hör hemma på 99mac (exempelvis Anderssons granatkastare, eller den med skylten som jag postade), sådant är bara störande och oseriöst.
(Denna tråd är givetvis ett undantag, här har vi ju gödslat på rejät med smilisar). Ska det göras någon förändring i 99mac´s smilisar så tycker jag Proteus smilisar är klockrena. Se denna bild!. Statiska bilder, och alla har samma lilla format. Dem skulle jag gärna se på 99mac.

/M

Inivision board använder såna smileys
Tycker fortfarande att 99mac ska ha ichat smileys..

[ 07 December 2002, 12:51: Meddelandet ändrat av: Findah ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: -Martin-:
Ironi går till exempel inte att uttrycka, i text utan en smily.

Jodå, det går, med det är oherhört svårt.

Det har gjorts försök tidigare i historien att föröska standardisera uttryck för känslor och annat med tecken i en text. Men inget har hittills fått så utbredning som smilies.

Jag gillar den sortens smilies som redans används, och de jag la upp. Ska vi inte ha en omröstning angående detta?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-12-08 07:21
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: -Martin-:
Proteus smilisar är klockrena. Se denna bild!. Statiska bilder, och alla har samma lilla format. Dem skulle jag gärna se på 99mac.

/M

Ja, de var fina.
Animerade smilisar är jobbiga i längden, eller rättare sagt allt som blinkar och rör sig hela tiden är störigt.
/ Terhi - saknar snälla smilisar

1
Bevaka tråden