Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

gör-så-här-forum

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag önskar att det fanns ett forum här på 99mac där man hade samlat en massa bra steg för steg förklaringar på saker som är krångliga.

Tex så ska jag säkerhetsspara för första gången och har ingen aning om hur man gör det. Vilka av alla applicationsmappar ska med? vart finns mina mejl? bokmärken? inställningar?

finns andra liknande "problem" också som jag sett i diverse forum, tex hur man bränner en musik cd i itunes.

vore det inte bra att samla dessa diskusioner som säkert återkommer i ett forum så nybörjare såväl som mer erfarna mac användare kan lära sig lite...

jag är barnsligt förtjust i 99mac och jag tror att ett sånt här forum skulle vara bra för oss som mest använder vår mac som en skriv och surf maskin...

//David

Din önskan är vår lag. Ett forum vid namn "FAQ/Tips & Tricks" (eller liknande) är på gång faktiskt. Inom kort börjar vi ta emot steg-för-steg-instruktioner på hur man gör olika saker eller löser problem, på epost [email protected]. Vi har många duktiga medlemmar som säkerligen vill sprida lite glädje. Ett par faqs är på gång.

Vad bör forumet heta? "FAQ/Tips & Tricks" är förslag #1.

[ 19 November 2002, 18:36: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

Bara "Tips & Tricks" låter bra

Edit: ändrade om

Ciryon

[ 19 November 2002, 21:34: Meddelandet ändrat av: Ciryon ]

FAQ är dock något folk reagerar på och förstår. Det är många återkommande problem här på forumet. Vi vill sammanställa FAQs som man kan läsa istället för att fråga samma sak om och om igen. Underlättar för alla inblandade.

[ 19 November 2002, 21:40: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-12-08 06:51
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:
Vad bör forumet heta? "FAQ/Tips & Tricks" är förslag #1.

T ex:
Basics, Guide, Handledning, Mac-lära, Hur-Gör-Mac?
/ Terhi

1
Bevaka tråden