Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Instabil 99mac.com

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • International user
  • 2002-09-10 12:13

Vad är det som händer, jag kom inte in på 99mac.com under en timmes tid, mellan klockan 11 och 12.... Det känns som om 99mac.com går ner under fel tilfällen, pallar inte servern för alla hits? Eller var det bara jag som hade problem?
/mattias

Jag hade då inga problem, skulle gissa att det var i din ände* som problemet låg.

Jag sitter dock och sliter mitt hår över detta förgrymmade svart-fälts-problem. Jag blir galen. Jag kommer förmodligen kasta burken åt skogen snart.

* tro mig att jag felstavade det där ordet så att det blev obscent

[ 10 September 2002, 12:18: Meddelandet ändrat av: - Daniel Eriksson - ]

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-09-10 12:24

Jag har problem med att logga in ibland. Det står att jag är inloggad men jag kan inte skriva inlägg...

Jag har problem med att logga in ibland. Det står att jag är inloggad men jag kan inte skriva inlägg.

Avslöjad! Det innebär att du kör 99mac med Internet Explorer 6...som inte gillar frames & cookies.

Gör så här:
Högerklicka på "forum hem" och välj "öppna i nytt fönster". Alla problem försvinner direkt när sidan laddas om utan frames.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-09-10 19:37
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Jag har problem med att logga in ibland. Det står att jag är inloggad men jag kan inte skriva inlägg.

Avslöjad! Det innebär att du kör 99mac med Internet Explorer 6...som inte gillar frames & cookies.

Gör så här:
Högerklicka på "forum hem" och välj "öppna i nytt fönster". Alla problem försvinner direkt när sidan laddas om utan frames.

hehe, jag erkänner! Kan inte hålla mig borta när jag är på jobbet

Men finns det inget bättre att göra än att ladda upp sidan i en ny window? Dessutom...funkar det vidare i surfingen, fritt från dessa svarta sidor, om man bara från början öppnar 99mac.com i en ny window?

Ett annat problem jag har fått nyligen är att när jag skall skroll i listens pilar funkar det inte utan jag måste skrolla med musen.
Det som inträffar är att den blåa listen blir liten och vägrar göra någonting när jag försöker skrolla med pilarna.
Kommer sig detta från samma problem?

Gambit

1
Bevaka tråden