Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

skrivbordet ligger i papperskorgen

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

min 4 åriga son har lyckas lägga skrivbordet i papperskorgen vilket resulterar i att jag inte kan använda något som låg på skrivbordet.
Går ej heller föra tillbaka mapparna då filen är lika stor som allt som finns på hd´n någon som har en lösning på detta

Vad händer om du drar skrivbords-ikonen ifrån papperskorgen, till din hem-mapp, då ?
Kanske är så pass enkelt, bara en tanke Har ingen aning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-16 21:39

Om du kommer åt terminalen så har du mappen .Trash i din hemkatalog som är din sopkorg, låter lite underligt att den säger att mappen är lika stor som din hårddisk du kan inte ge lite mer detaljerad info?

hur som hels, med terminalen kan du hoppa in sopkorgen och flytta ut sakerna på skrivbordet igen (som bara är en mapp i din hemkatalog endå) och därmed rädda dina saker..

Barn ska inte sitta framför ens dator. Ge dom en egen

Simulerade detta på ett nytt konto. Det verkar ej gå att dra skrivbordsmappen till hemmamappen, men om man flyttar allt som ligger i skrivbordsmappen till en tillfällig mapp någon annan stans på hårddisken, tömmer papperskorgen, loggar ut och loggar in igen så får man en ny skrivbordsmapp i hemmamappen. Då är det bara att flytta tillbaka det man lade i den tillfälliga mappen.

Se bara till att skrivbordsmappen i papperskorgen är tom innan du tömmer så att du inte förlorar något viktigt.

Hoppas det gick att förstå vad jag skrev

1
Bevaka tråden