Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan Mac Mini agera Airtunesklient?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-14 19:59

Jag har ett antal Airport Express i mitt hem som jag använder för att strömma musik till. I vardagsrummet står en Mac Mini som mediaserver. Kan jag på något sätt få Minin att fungera som en Airtunesklient oxå? jag vill att den dyker upp i mitt iTunes på min bärbara så jag kan strömma musik till den direkt så jag slipper ha en Express ståendes i vardagsrummet oxå. Någon som vet om det går och isåfall hur?

/Martin

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-15 00:25

Ahh.. det verkar ju lite lovande. Synd att det inte funkar direkt i itunes bara. Borde ju vara en lätt match att fixa tycker man.

Tack för tipset iallafall!

Vad jag förstår vill du skicka ljud till din mini, som om den vore en Airport Express. Det går inte. Inte ens med Airfoil.

I kommande versionen (version 3) skriver utvecklarna själva i forumet som jag länkar till ovan att det just ska gå att strömma till en annan dator, dvs från en dator till en annan, samtidigt som samma ljud strömmas till en AE.

Ursprungligen av MagnusB:

I kommande versionen (version 3) skriver utvecklarna själva i forumet som jag länkar till ovan att det just ska gå att strömma till en annan dator, dvs från en dator till en annan, samtidigt som samma ljud strömmas till en AE.

Jag såg dina länkar, men forumet svarade inte igår kväll.

Intressant! Hur som helst så kommer den ju att kunna routa om ljudet till en annan Mac som om den vore en Airport Express. Hoppas bara att interface:et blir lika bra som förut. "Fjärr-Macar" dyker ju inte upp i iTunes, så det blir att styra allt från Airfoil. Sbyggt att de bara tar betalt för licensen på datorn som skickar ljud.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-17 03:04

Verkar som att den här nöten inte var så lätt att knäcka. Itunes accepterar bara riktiga airport express som mottagare om man vill använda Airtunes. Kopplingen är krypterad och initieras med en challenge/response-kod. DVD Jon har knäckt krypteringen men ingen har lyckats knäcka challenge/responsekoden. Detta gör att Itunes aldrig kommer gå med på att strömma till något "okänt". Allt för att göra skivbolagen nöjda.

1
Bevaka tråden