Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple store nere (2007-10-16)

Tråden skapades och har fått 50 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-10-16 12:23

.. igen. Jag vet att det hänt ett par gånger på sistone, men med tanke på att det ligger ett par produkter och lurar i vassen så fylls optimisten inom en med lite nyfikenhet och hopp när man ser att den är nere igen

(bara för att bli besviken en halvtimme senare, jag vet, men ändå)

/McWolfe

Senast redigerat 2007-10-16 14:35

Kanske ett leveransdatum för Leopard? Börjar bli dags om det ska levereras under oktober...

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-10-16 13:02

Det är ju tisdag idag.

Jag har hört nånstans att de är katten som är på gång

  • Medlem
  • 2007-10-16 13:17
  • Medlem
  • Krokom
  • 2007-10-16 13:21

apple.com/store är också nere...hoppas på Leopard....

Läste på en sida att den skall vara nere till 15:00

  • Medlem
  • Krokom
  • 2007-10-16 13:30

vilken sida?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-10-16 13:35
Ursprungligen av mama:

vilken sida?

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore/

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-10-16 13:40

Jag gissar att frågan "vilken sida?" refererade till den sida där det skulle ha stått att applestore är nere till 1500.

/McWolfe

  • Medlem
  • Krokom
  • 2007-10-16 13:46

precis, på vilken sida såg du att applestore skulle ligga nere till kl 15...

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-10-16 14:04
Ursprungligen av mama:

precis, på vilken sida såg du att applestore skulle ligga nere till kl 15...

Det står ju på den här sidan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-16 14:07
Ursprungligen av Macus:

Det står ju på den här sidan.

Ja, då måste det vara sant!

Kanske är det sänkningen av iTunes Plus som ligger bakom?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-10-16 14:12
Ursprungligen av unoscop:

Kanske är det sänkningen av iTunes Plus som ligger bakom?

Knappast. Men det är nog en hel del sidor som skall ändras om det är Leoparden som släpps. Exempelvis så ska alla Macar levereras med Leopard istället för Tiger. Då måste de sidorna ändras.

Sen vore det roligt ifall det dök upp något nytt t ex en Mac nano eller förbättrad Apple TV. Kanske slår man ihop dem till en produkt.

Ursprungligen av Macus:

Exempelvis så ska alla Macar levereras med Leopard istället för Tiger.

Min polare beställde en iMac i söndags men trots att det stod att den skulle skickas inom 24 timmar är den inte skickad än och beräknad till senare i veckan. Kanske sitter den och väntar på en ny katt

Ursprungligen av Macus:

Men det är nog en hel del sidor som skall ändras om det är Leoparden som släpps. Exempelvis så ska alla Macar levereras med Leopard istället för Tiger. Då måste de sidorna ändras.

Fast om Leopard ska börja levereras 26/10 som det ryktas om kommer ju macarna levereras med Tiger fram till dess.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-10-16 14:21
Ursprungligen av Rickard A:

Fast om Leopard ska börja levereras 26/10 som det ryktas om kommer ju macarna levereras med Tiger fram till dess.

Eller så får man snällt vänta på sin dator alternativt kommer Leoparden med UPS senare.

Ah, en äkta tisdagsstängning av Apple Store (och inte nån fånig söndagsstängning ) nu händer det något på riktigt! Jag skulle tro att det är Lepoardlanseringen i så fall, med officiellt datum och sånt (18.00 den 26 oktober, kan man ana). De kanske börjar ta upp förhandsbeställningar nu...

Jag kan inte komma på vad det annars skulle vara. Inga omedelbara rykten om något annat finns, så vitt jag vet.

Ursprungligen av Adrian B:

Jag skulle tro att det är Lepoardlanseringen i så fall, med officiellt datum och sånt (18.00 den 26 oktober, kan man ana). De kanske börjar ta upp förhandsbeställningar nu...

Vår egen Nostradamus...

Ursprungligen av johan_fbg:

Vår egen Nostradamus...

*stolt*

Ursprungligen av johan_fbg:

Vår egen Nostradamus...

Det har ju iofs stått på ett par ryktessajter innan...

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-10-16 14:02

Ge mig Leopard nu!

http://www.appleinsider.com/articles/07/10/15/leopard_launch_info_imminent_nokia_downgraded_on_iphone_worries.html

"Apple as early as Tuesday is expected to make a Leopard-related announcement to both customers and members of the media, AppleInsider has learned."

Kan vara Leopard, woohoo

iPhone 3G!!!!

...

Ja, jag skämtar

Kanske fimpas Mac Mini också idag. I så fall blir det brådis för min del att lägga en order ifall det inte kommer något nytt med motsvarande/bättre spec som mediacenter.

Det kan väl bara vara Leoaprd, men det var verkligen på tiden.

åhh vad jag stör mig på att det står "apple store", lärde inte eran fröken er att skriva med STOR bokstav i början på en mening

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-10-16 14:36
Ursprungligen av wunderbaren:

Det kan väl bara vara Leoaprd, men det var verkligen på tiden.

åhh vad jag stör mig på att det står "apple store", lärde inte eran fröken er att skriva med STOR bokstav i början på en mening

Jo, men jag var för upptagen med att rita skojiga gubbar i mina block så jag lyssnade inte... Men ändrat nu minsann

/McW

Ursprungligen av wunderbaren:

Det kan väl bara vara Leoaprd, men det var verkligen på tiden.

åhh vad jag stör mig på att det står "apple store", lärde inte eran fröken er att skriva med STOR bokstav i början på en mening

Lärde inte din fröken dig att det inte finns något som heter eran, det heter "era fröknar". Eventuellt "er fröken". Så det så.

f.ö så, woooow!
Men skickas gratis, skrev inte någon här att det kostade ten bucks+taxes, och under tusenlappen så därmed även frakt misstänker jag? Vadå gratis? Det är ju inte riktigt sant då?

  • Medlem
  • Motala
  • 2007-10-16 14:33

Otur för mig som beställde min iMac imorse då

Bevaka tråden