Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

officiell -> recognized

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-09-06 20:11

Jag citerar 99mac:

"99mac är en officiell MUG"

Jag citerar Apples UG FAQ:

"So, once approved, are we an official Apple User Group?
No, you are a recognized Apple User Group. There is no such thing as an “official Apple User Group.” Apple user groups are independent organizations not authorized, sponsored, or otherwise approved by Apple. We recognize your value, encourage your efforts, and look forward to working with you."

[ 06 September 2002, 20:12: Meddelandet ändrat av: CubeDude ]

Och med detta vill du ha sagt??
T-son

Som kommer att tycka att detta forum är suvve oavsett vilen status det har.

Macintosh User Group. Inte Apple.

Det låter ju så himla bra...

  • Oregistrerad
  • 2002-09-06 20:55

>Och med detta vill du ha sagt??

Att 99mac hävdar att de är en officiell MUG, med hänvisning till sin registrering på http://apple-user.wwwa.com/locator/user/locator.cgi?actiontype=display&group=1483, trots att en registrering där inte innebär att man är en "officiell MUG" utan en "recognized Apple User Group".

Vad är då din tolkning av ordet officiell? För det är väl där skon klämmer? Eller tycker du bara det är roligt att märka ord?

/Ola

  • Medlem
  • 2002-09-06 23:12

Erkänd MUG. Inte officiell. Semantiska hårklyverier kan vara fåniga men också viktiga för att precisera sig.

  • Oregistrerad
  • 2002-09-07 09:32
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Taz_1999:
Vad är då din tolkning av ordet officiell?

Vad jag vet finns det bara en betydelse av ordet officell, nämligen något som härör från eller representerar en "högre instans", i detta fall Apple.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Taz_1999:
För det är väl där skon klämmer?

Skon klämmer därför att 99mac inte läst på ordentligt vad det är man skrivit under på.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Taz_1999:
Eller tycker du bara det är roligt att märka ord?

Ja, det är det enda som får mig att gå upp om mornarna.

Att någon orkar göra en stor grej av detta?

I och med att Apple Sverige valt att sköta kommunikationen med sina kunder genom 99mac.com så är vi väl åtminstonde erkända.

  • Oregistrerad
  • 2002-09-08 12:42
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Att någon orkar göra en stor grej av detta?

I och med att Apple Sverige valt att sköta kommunikationen med sina kunder genom 99mac.com så är vi väl åtminstonde erkända.

Du är ju faktiskt helt osannolik Martin.

  • Medlem
  • 2002-09-08 13:22

Det får väl finnas en ände på mupperierna. Lägg av nu... Ni får mig också att känna mig mer nerdig än nödvändigt.

1
Bevaka tråden