Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

crackade plugg hur instalerar jag?

Tråden skapades och har fått 58 svar. Det senaste inlägget skrevs .

<frågor om hur man installerar crackade prylar>

Senast redigerat 2007-10-16 08:20
  • Medlem
  • 2007-10-16 08:21

Man köper programmen och läser manualerna.

Eller så laddar man ner gratis varianterna

Det finns nästan aldrig någon fri lunch. Man betalar alltid på ett eller annat sätt.

Vill man inte öppna lädret av en eller annan anledning får man betala med svett och tårar istället. Man får leta fungerande krackar i de skumma hörnen av nätet, vada genom krackergruppernas ascii-graphics och skryt för att hitta instruktionerna i .nfo-filerna, man får pröva sig fram för att hitta något som fungerar, installera - avinstallera, man geggar ner sitt system mer och mer och får garanterat något trubbel. I värsta fall en virusattack, i inte fullt så värsta fall blir bara systemet instabilt och skiter på sig när det egentligen inte borde göra det. När man får kläm på det så fultankar man allt man kommer över och har snart fyllt sin maskin med allsköns brôte som man kastat sig över av ren girighet, inte av behov. Och allt detta medans klockan går långt in på natten, man vänder dygnet, är en zooombie på jobbet/i skolan/etc och inte fan blev det någon musik gjord heller.

Hur värderar man sin tid egentligen? Det kanske inte är så billigt med krackade grejor i ett vidare perspektiv...

Jag kastar sten i glashus - jag vet. Men jag har lärt mig något av ovanstående scenario...
ORKA!

/RtMI
(med köpt sequenser, några helt ok gratispluggar och i övrigt köpt och uråldrig hårdvara...)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-16 10:29

Amen.

Word!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-16 12:55

Håller med! Jag började med fultankad version av Cubase och höll på och strulade och trixade mest hela tiden. Sen när jag väl slantade upp för en begagnad licens så har allt flytit på SÅ mycket bättre!

Så här i efterhand så hade säkert varit bättre om jag hade köpt någon enklare och billigare version av Cubase från början. Man är lite fånig som ska ha top-of-the-line av allt trots att man bara sitter hemma och pular lite och knappast har något större behov av funktionerna som saknas i de enklare versionerna...

  • Medlem
  • 2007-10-16 13:02

Har man inga pengar så har man oftast tid, ekvationen går ihop.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-10-16 16:49

Haha... wow.

Det bästa jag gjort på år och dagar, att handla en begagnad Cubase Sl2. Livet har varit så mycket lättare sedan dess!

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2007-10-16 17:32

någno som KAn skikca mej Frooty loops så jag kan göra tekno precis som basshunter hört at de e d han kör!! plz!1!!!!!!

bashanter skör inte frutuluops han skör protool har jag för mig

man damn det finns många musiker som försöker vara så lagliga märker jag på tråden .
men dom flästa skör ofta med licens på lodgic pro och lilla exspress men att ladda ljudbibliotek
får vell lära mig detta på egen hand , för inte fick man mycket hjälp här nej .
men somsagt hör av er om ni har tips , för jag är hellt nybörjade på installera och dom delarna osv ,
har mest sitit i seqens och arbetat med ljud och skapat beats

Senast redigerat 2007-10-17 08:35
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-16 19:38

Troll??

  • Medlem
  • 2007-10-16 20:10

Alltså, skit i audionews och kolla gratispluggar istället. Du är hopplöst utanför all typ av support, inte minst härifrån, om du kör sunkprylar. Det du inte hittar på" http://www.kvraudio.com/ " behöver du inte om du är färsk. Som Rotwang sa så blir det ändå bara skit med crackade grejor i slutändan.

Eller varför inte klämma päronen på lite stålar till en licens av Reason 4. Då behöver du garanterat inget annat. Och skulle du bli fullärd/begränsad av Reason 4 så kan du hålla dyra kurser och workshops i ämnet. Då finns det ju pengar till nya pluggar.

/Mein

det där med pluggar är skönt i sexlivet. en analplugg med crack i har jag dock aldrig testat. och hur skulle man installer en sådan? går man runt som på crack hela tiden? ska crack intagas i rumpan?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-16 20:52

thomas: ring mig så pratar vi om det. du har mitt nummer. <3

Välkommen till 99musik!

Doftar skönt med gammal hederlig 99musik-ironi i de här tapeterna!

Och 655321 har fortfarande 99:ans otäckaste avatar. Den ger mig mardrömmar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-16 22:31
Ursprungligen av sawtooth:

Och 655321 har fortfarande 99:ans otäckaste avatar. Den ger mig mardrömmar.

antipirat-asiaten hemsöker ALLA som kör pirat. mjukvara som hårdvara!

  • Medlem
  • 2007-10-16 21:57

Är det någon här som *aldrig* kört någon form av piratmjukvara?

Ursprungligen av BMX:

Är det någon här som *aldrig* kört någon form av piratmjukvara?

Jag kör allt pirat, och är glad att jag gjort det då jag använder 1, kanske 2 spår i logic och inga effekter.
Varför inte audacity eller garageband? Logic är det enda jag inte får huvudvärk av att sitta med.

  • Medlem
  • 2007-10-16 22:00

BMX: Du kan få kopiera mina turbotape till C64. Men du får lista ut hur du använder dem själv.

  • Medlem
  • 2007-10-16 22:10

Nexus lyckades jag fan aldrig förstå mig på.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-10-16 22:20

Jag har en pirra där jag lastar på alla pirat-program!

  • Medlem
  • 2007-10-16 22:45

Pirathårdvara är the shit.. Vad slår tex en Polystation.. Det är ett NES i ett Playstationskal för guds skull.

Observera den korta sladden på pickadollen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-16 23:23

en polyfon playstation! kan man använda (crackat) ejay till den?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-16 23:26

feeeeeeeeeeeeeeeeet, vill ha en sånhär!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-17 00:20
Ursprungligen av BMX:

Är det någon här som *aldrig* kört någon form av pirat?

Jag körde en pirat en gång, men jösses vad han snackade. Harrr!

Det enda crackade musikprogram som jag fått att funka är Logic 5 för PC. Och det har funkat skitbra i typ 7 år. Synd att Emagic sa "FUCK YOU" till oss PC-användare för typ lika många år sedan. Då får de skylla sig själva eftesom de varken kan eller vill erbjuda det lagligt. Och Logic 5 är så gammalt att jag inte tror att någon bryr sig om ifall man kör det med alternativ licens. Det har ju själva bevisat att de inte bryr sig.

crackade pluggar är ett hett område ! glad att alla tog sin tid och kastade ner sin åsikt .
tycker att det fula och även solen ska få skinaaa in och belysas rakt- snedt uppefrån .
Bra debatt må jag säga , det är ju detta som får en att vakna till och utvecklas. samhälls-debatter!

jag har testat både crackade och gratis program , Dc skulle jag aldrig hämta musik från !
kan vara mycket virus och annat. Musik borde delas in i olika fack ! man borde få skapa musik och tanka hem program lagligt men bör förbjudas att tanka musik låtar , Musik är ju konstnärligt och något kreativt alla mår bra av Ju mer musik Musik det finns ju mer kan man välja på i affären . men att tanka olagligt på nätet är ju inte bra för skivindustrin och för artister och inte minst sagt "du själv " världen kommer rasa och cyber rymden kommer bara bli allt större, bättre på 80 talet när man vara liten och sprang till skivbutiken och var glad när en ny platta hade släppts pizz and lövv

xxx/ s

Senast redigerat 2007-10-17 08:34
Bevaka tråden