Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook vägrar ladda

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jaha, har en macbook, men den vill hellre vara stationär tydligen...

Hade iväg den på service för att hårddisken dog, när den kom hem lös inte lampan på magsafe kontakten, den hade varit borta i en månad och jag tänkte inte på det var bara så glad att få tillbaka datorn så jag började använda den och lägga in allt man gör efter en nyinstallation. men dagen efter när jag kopplade ur nätadaptern så dog den. ??? tänkte jag och pluggade in sladden igen och visst då startade den, tittade på batteriikonen och visst det står att den laddar, ställde in så man ser procent : 0% wtf? den hade ju stått med laddaren hela tiden och ändå laddat ur.

Jag fick väl panik eller nåt skyll det på vadsomhelst dumhet kanske men jag började peta i laddaren och lyckades sabba en av dom yttersta fjäderbelasade pinnarna. Fasen tänkte jag där fick jag för jag var dum, konstigt nog fortsatte den att ge ström men inte ladda batteriet. Så jag köpte en ny laddare som jag fick idag och den lyser ju inte heller (varken grönt eller gult) och det står att den laddar i batteriikonen men coconut battery säger att den inte laddar och den står på 0 %. vad är det för fel??? vad kan man göra?

  • Medlem
  • Ludvika
  • 2007-12-07 09:37
Ursprungligen av supergnu:

vad är det för fel??? vad kan man göra?

Hade exakt samma fel på min när jag köpte den. Fick åka tillbaka till affären dan efter och få ett nytt batteri! Något fel med batteriet var de men fick aldrig reda på vad, brydde mig iofs inte om att fråga då jag bara var glad att kunna ladda batteriet!!

hade glömt den här tråden, lösningen var ett helt nytt logikkort... något med logikkortet gjorde att datorn inte ville ladda batteriet. Rätt skumt att den gör så efter nästan ett år, men så var det.

1
Bevaka tråden