Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook pro - köpa nu eller vänta?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Vill bara pinsamt nog säga att jag faktiskt inte äger en Mac...ÄN! Men... jag har gått runt sen i somras och bara suktat efter en. På vägen har jag dock stött på lite ekonomiska hinder men nu så har man tagit sig i kragen och lyckats tjäna ihop lite pengar. Jag är fruktansvärt sugen på en Macbook Pro, tycker det är en helt förträfflig dator på alla sätt och vis och vill-ha-begäret är ENORMT!

Dock läste jag för någon dag sen (minns inte hemsidan) att det ryktades om att det skulle komma ut en ny MBP till jul eller strax efter med några rätt fina uppdateringar. Frågan är, ska man köpa detta rykte (sidan verkar vara ha oftast sanna rykten) eller ska jag bara ta och beställa en mbp nu om någon vecka? Självklart vill jag ha datorn så fort som möjligt Men å andra sidan kan jag säkerligen vänta till slutet av december/januari för att få en helt ny, upphottad mbp.

Vad ska jag ta mig till?!

//skaunepauen

Här är en bra referenspunkt när man ska köpa ny mac:
http://buyersguide.macrumors.com/

Det kommer troligen dröja ett tag innan det blir några uppdateringar. Snittet säger att det är minst tre månader kvar till en speedbump. Om du hellre väntar till en eventuellt uppdatering i Januari kan du göra det också, men då har du tre månader utan dator.

Mitt råd: Köp nu!

Ursprungligen av Mats Björnström:

Här är en bra referenspunkt när man ska köpa ny mac:
http://buyersguide.macrumors.com/

Det kommer troligen dröja ett tag innan det blir några uppdateringar. Snittet säger att det är minst tre månader kvar till en speedbump. Om du hellre väntar till en eventuellt uppdatering i Januari kan du göra det också, men då har du tre månader utan dator.

Mitt råd: Köp nu!

Buyers guide, jodå, den fungerar väl. Men bara relativt bra. Hört nåt snack om Penrynprollar osv. Rätt maffig effekt man kan få ut med dom, men ja. Känns i alla fall som man ska vänta på att Leopard kommer ut. Orkar inte lära nära mig 2 helt främmande OS på en så pass kort tid. Men då får det nog bli en mbp 15" 2,2ghz till slutet av den här månaden. Jag är så snuuuskigt sugen:D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-16 00:14

Välkommen! Har sagts förut. Behöver du en dator nu, köp en. Kan du vänta vänta.
Ett tips är att vänta i alla fall tills Apple lanserar Mac OS X 10.5, köper du en dator efter det kommer du antagligen att få Mac OS X 10.5 till ett bättre pris. Vänta bara lite till så får du med skivan.
Kan rekommendera MacBook Pro 2.2. Otroligt bra och snabb dator. Grym skärm och ett bra grafikkort.

Ursprungligen av acke:

Välkommen! Har sagts förut. Behöver du en dator nu, köp en. Kan du vänta vänta.
Ett tips är att vänta i alla fall tills Apple lanserar Mac OS X 10.5, köper du en dator efter det kommer du antagligen att få Mac OS X 10.5 till ett bättre pris. Vänta bara lite till så får du med skivan.
Kan rekommendera MacBook Pro 2.2. Otroligt bra och snabb dator. Grym skärm och ett bra grafikkort.

Tack ska du ha Jag hoppas verkligen att mbp är så bra som alla säger. Det ska nämligen bli min allt-i-allo dator nu i fortsättningen. Är så trött på klumpiga stationära datorer. Pluggar man dessutom och behöver ha med sig en dator så är ju mbp perfekt med bra batteritid känns det som..

Citat:

Skulle förvåna mig mycket om det inte kommer en riktigt stor MBP-uppdatering runt årsskiftet, men tyvärr så kommer nog inte de MBP modellerna bli allmänt tillgängliga förrän februari/mars.

Ja, jag är ju ingen Macägare än och kan inte historian så väl. Men du kanske har rätt Powerbook och MBP har väl sett likadana ut i ett antal år nu. Kanske dags för ett face-lift. Men jag vet inte om jag orkar vänta!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-16 09:32
Ursprungligen av skaunepauen:

Tack ska du ha Jag hoppas verkligen att mbp är så bra som alla säger.

Jag använder den 24/7 känns det som. Inte haft ett enda problem med min. Snabb och gör precis som jag vill. Bäst av allt så känns det som att Mac OS X 10.5 kommer att ordna i stort sätt alla mina beefs med Mac OS X.

Skulle förvåna mig mycket om det inte kommer en riktigt stor MBP-uppdatering runt årsskiftet, men tyvärr så kommer nog inte de MBP modellerna bli allmänt tillgängliga förrän februari/mars.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-10-16 08:05

Efter att ha klurat lite fram och tillbaka på ovan nämnda fråga så bestämde jag mig igår för att slänga iväg min beställning på en mbp. Det som fick mig att ta beslutet nu var att dels är 10.5 billigt som det är (jobbar dessutom som lärare, så det blir ännu billigare), plus att jag inte har ett brinnande tvång att uppdatera på studs. Blir nog en julklapp till mig och sambon. Däremot tror jag att många ligger och väntar med sina beställningar av nya macar till efter släppet, och då kan det bli rejäla leveranstider. Därför passade jag på att beställa nu precis innan. Har jag sen sån tur att jag kan tjata till mig Leopard pga att jag beställt precis innan så är det bara en bonus, men inget jag räknar med.

/McW

Härligt med releasedatum nu för Leopard! Äntligen! Ska sälja min PC (usch och fy, PC är som att svära just nu känns det som!) och försöka köpa mbp:n så snart som möjligt. Om jag inte missuppfattat det får man Tiger till. Men för 85 kr får man dessutom Leopard. Det är ju klockrent! Ett stabilt OS utan direkta buggar och Leopard som ett mer nytänkande OS med funktioner som jag värdesätter HÖGT! JULAFTON GUBBAR!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-16 23:37
Ursprungligen av skaunepauen:

Härligt med releasedatum nu för Leopard! Äntligen! Ska sälja min PC (usch och fy, PC är som att svära just nu känns det som!) och försöka köpa mbp:n så snart som möjligt. Om jag inte missuppfattat det får man Tiger till. Men för 85 kr får man dessutom Leopard. Det är ju klockrent! Ett stabilt OS utan direkta buggar och Leopard som ett mer nytänkande OS med funktioner som jag värdesätter HÖGT! JULAFTON GUBBAR!

Hoppas förh*lvete nu att du inte har otur och får ett måndagsexemplar. Vore så trist nu när du är så glad och ska switcha och allt. Är sällsynt så du behöver inte vara orolig.
Grattis och välkommen en gång till!

jag har också planer på att köpa en MBP, men eftersom jag har ett litet problem, nämligen att få ekonomin att räcka till, så väntar jag tills uppdateringen kommer. Ska bli spännande o få äga en lite mer "proffsig" appleprodukt då jag bara använt billigare innan...

Senast redigerat 2007-10-21 00:49
1
Bevaka tråden