Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musik via Airport Express stannar upp.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-10-14 15:42

Om jag spelar upp musik med iTunes på datorn funkar allt som det skall men när jag ändrar till att streama via Airport Express så stannar uppspelningen då och då. Om jag istället väljer datorn som ljudkälla och streamar med Airfoil så funkar det. Vad är det som är fel med iTunes? Någon med liknande problem

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-14 19:09

Har exakt samma problem hos mig med min AE. Har dock funnit att problemet löses genom att stänga av brandväggen och att stänga av alla program som slukar utgående trafik i nätverket.

även dashboard kan orsaka störningar.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-10-14 22:33

Men hur kan det komma sig att det funkar med Airfoil? Det borde också påverkas av datakomunikation, om det nu är där felet ligger.

Jag tror att Airfoil och AE buffrar lite olika mycket?

För mig händer det att AE beter sig så kanske 1 gång av 50. Än så länge har jag inte försökt hitta felet, jag startar om och då brukar det lösa sig?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-10-15 00:21

Grejen är den att det började spöka efter senaste uppdateringen. Kan man nergradera iTunes och hjälper det tro. Jag har ju lite pluggins ifs kan kanske vara det. Jewelcase kanske eller Album Art Thingy?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-15 01:00

Men jag håller med om att det är grymt jobbigt, när du sitter och myser med en bra låt och så plötsligt så bryts den av i några sekunder och börjar igen. Risigt värre.

1
Bevaka tråden