Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla till och från den externa skärmen

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-10-10 23:39

Hej!
Jag sökte lite på olika keywords men hittar ingen gammal tråd om detta, frågan är kanske lite löjlig...:">

Finns det något mönster när man kopplar till & från sin externa skärm? Jag har min ACD 20" igång genom nätadaptern och när jag vill använda den med Powerbooken G4 så kopplar jag bara in DVI sladden och den interna skärmen slocknar - bilden aktiveras på den externa.

När jag vill flytta Powerbooken så drar jag bara ut DVI och då flimrar det lite på ACDn precis under det korta ögonblicket den tappar kontakt med Powerbooken.

Hur gör ni och överdriver jag lite, dvs. att det är bara att dra ut och se glad ut?....
TAck

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2007-10-11 09:09

Jag gör lika men ser till att skärmen (ACD) är avstängd då jag kopplar i och ur den, vet inte om det gör någon skilland men det känns bättre....

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-10-13 00:40

Menar du att du drar ur nätsladden till ACDn, kopplar ihop den med datorn, stoppar sedan i nätsladden i uttaget, och så är allt igång?

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2007-10-14 00:03

Nej, jag menar att jag stänger av den på strömbrytaren, den tryckkänsliga knappen på sidan du vet!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-10-14 23:14

All right, jag hittade inställningen till denna knapp i System Prefs/Displays osv, _nu_ är den inställd på att vara på/av knapp till ACD. Tack för ditt svar,, annars hade jag fortfarande undrat...

1
Bevaka tråden