Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur byter jag torrentklient?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har själv Tomato Torrent nu å har precis laddat hem Transmission, tänkte börja använda de istället. Hur går jag tillväga nu, måste jag ta bort Tomato eller?? Vilka inställningar gör jag?? Är färsk i Mac världen......

Spelar ingen roll, så länge du inte kör dom samtidigt lär de va lungt.

Jag har testat lite olika men fått låga hastigheter utom i Azuerus. Men den drar massa CPU, iaf hos mig gör den det.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-10-14 22:54

Du behöver inte göra ett smack. Tuta o kör.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-14 23:15

Ta bara bort Tomato, eller välj visa info på en torrentfil och välj att alltid öppna med Transmission

Xtorrent är fint, kostar dock lite pengar. Annars är transmission riktigt bra.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-10-21 19:39

Hittade nyss BitRocket... den är gratis och verkar fungera fint.

Kan man ändra ikonerna på filerna man laddar ner med Transmision så att de ser exakt likadana ut som Traqnsmission-loggan?
Just nu är det som ett vitt papper med Transmission-loggan på, men jag skulle vilja ta bort det där pappret.
När man laddar ner med Azureus ser filerna ut som den blå-svarta grodan. Men det programmet kändes alldeles för späckat med onödiga funktioner... Transmission är mer enkelt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-21 21:08
Ursprungligen av PiktorPucci:

Kan man ändra ikonerna på filerna man laddar ner med Transmision så att de ser exakt likadana ut som Traqnsmission-loggan?

Högerklicka på Transmission och välj Visa paketets innehåll -> Contents -> Resources, kopiera sedan programikonen som finns i den mappen och döp om den till TransmissionDocument.icns

Voila!

Fan va lätt det var
Tack för hjälpen!

för mig funkar det inte..förklara igen:)

1
Bevaka tråden