Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finder - visa lista som default

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har för mig på att jag ställt in det på min gamla MBP -- att som rubriken antyder alltid använda funktionen "lista" i Finder. Som det ser ut idag, på min nya burk, måste jag hela tiden klicka på "visa innehåll som lista" i Finder för att slippa ikon-visningen! Drömmer jag eller finns det en lösning?

  • Medlem
  • Solna
  • 2007-10-14 17:02

det finns det kommer bara inte ihåg hur

Tack för upplysningen! Nu återstår bara att... hitta lösningen. Någon?

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2007-10-14 17:39

Om du klickar på finder, trycker på den vyn som du vill ha och stänger fönstret så blir det väl så att det blir i den vyn i framtiden när du öppnar fönstret? Eller?

Ja, för den mappen. Jag vill dock ha list-vyn som default på _alla_ mappar (som jag inte valt ngt annat för uttryckligen).

Skapa en ny mapp. Öppna den. Ändra till lista. Tryck kommando-j (Visningsalternativ). Ändra någon inställning, och se till att Alla fönster är markerat. Stäng Visningsalternativ och mappen. Detta borde göra att inställningen appliceras på alla nya mappar som skapas samt på alla gamla där visningsläget inte anpassats tidigare.

1
Bevaka tråden