Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X Leopard 10.5 GM Candidate Build

Tråden skapades och har fått 49 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hepp-hepp!!
Nu börjar det dra ihop sig.
Mac OS X Leopard 10.5 GM Candidate Build

Jajjemän! Äntligen börjar det röra på sig under äppelskalet

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-13 00:20

En mask?

Vad tror ni på för releasedatum förresten, 26 eller 31?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-13 13:57

Tror jag inte på. Fört det första så har den senaste builden minst 10 kritiska buggar. För det andra tar det minst 2 veckor att pressa diskarna och distributera dom.

IMHO kommer Leopard först den 9 eller 16 november.

//Rob

Kommer inte Leopard i Oktober så hade Apple redan sagt det. Dom har lovat och Leopard kommer att komma i Oktober.

Dom planerar också ett stort event mellan den 24-26:e oktober. Och den 26:e är en fredag och dom brukar släppa OS på fredagar. Så tro vad ni vill, men Leopard kommer att komma i Oktober!

Detta visar bara mer att det faktiskt kommer att komma

Ni som sett ett antal OS släpp från Apple, hur brukar det fungera, släpper de den svenska versionen samtidigt eller dröjer det typ 3 månader innan den kommer. Jag avvaktar nämligen släppet för att köpa en iMac 24" å man vill ju inte vänta ihjäl sig

Apple släpper inte en engelsk och sen en svensk utan alla språk är med på samma skiva, så det är globalt så länge som inte något annat än språk är problemet så som begränsad tillgång osv.

Det är ju samma OS X för alla språk så de kommer samtidigt. Dvs. Du kan installera på engelska o sen ändra till svenska, tyska eller vad du nu önskar närhelst du önskar

Niiice.
Vilka bra svar tycker jag bra också ifall man skulle känna sig lite tysk nån dag...bara att installera om på tyska då.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-13 16:12
Ursprungligen av SUGSSlammer:

Niiice.
Vilka bra svar tycker jag bra också ifall man skulle känna sig lite tysk nån dag...bara att installera om på tyska då.

Du behöver inte ens installera om, bara att gå in i Systeminställningarna och ändra till det språk du vill ha.

Nej nej.. Du går in i systeminställningarna, ändrar till tyska, sen logga ut och in och allt är på tyska

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-13 18:25
Ursprungligen av Johan S:

Nej nej.. Du går in i systeminställningarna, ändrar till tyska, sen logga ut och in och allt är på tyska

Ett klassiskt trix att göra på fester. Den är fin i börjarn när dem går. Men dagen efter när de är bakis och allt är på rumänska eller något annat roligt är obetalbart!

Det är bara busa loss med språken... extra jobbigt är det när man väcker datorn och allt är på kinesiska.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-13 20:42
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Det är bara busa loss med språken... extra jobbigt är det när man väcker datorn och allt är på kinesiska.

Ytterligare ett skäl att inte vara inloggad som administratör till vardags!

Vänligen, Ylan

Ursprungligen av Ylan:

Ytterligare ett skäl att inte vara inloggad som administratör till vardags!

Valet av språk är individuellt för varje användarkonto och kräver inte att du är administratör. Även om en användare använder ett språk kan en annan användare använda något annat.

Ursprungligen av rosen888:

nån hade kul på en gymnastiklektion i högstadiet att ställa om alla mobiler som låg i "mobil-lådan" till ett oförståeligt språk! haha.. dryg som faan!

Det påminner om när jag pryade på ett datorlab och en morgon kom extra tidigt och startade om nästan alla datorer i Linux istället för Windows.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-14 00:37
Ursprungligen av Marcus K:

Valet av språk är individuellt för varje användarkonto och kräver inte att du är administratör. Även om en användare använder ett språk kan en annan användare använda något annat.

OK, när jag tänker efter, måste det ju vara så!

Vänligen, Ylan

Hahaha, såklart. Man har varit ifrån Mac för länge...Lyckats förtränga hur coola Apple faktiskt är!!!!
Oh vad jag längtar efter att ha den stående här, kommer bli många och lååånga nätter.

nån hade kul på en gymnastiklektion i högstadiet att ställa om alla mobiler som låg i "mobil-lådan" till ett oförståeligt språk! haha.. dryg som faan!

OT, förlåt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-13 21:54

Senast tog det väl 9-10 dagar från golden till att dom fanns i hyllan,, så dom har några dagar kvar att styra det sista..

Tror på den 26.

Var köper man sin kopia? Vilket är bäst? AppleStore direkt eller? Macoteket?

Ursprungligen av Snabeldrake:

Var köper man sin kopia?

Du menar, sitt orginal!
Jag tror Applestore är bäst!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-14 00:39
Ursprungligen av Stefan Johansson:

Du menar, sitt orginal!
Jag tror Applestore är bäst!

Eller varför inte Macoteket, då får man med ett USB-minne på köpet om man förbokar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-14 10:11
Ursprungligen av boris91:

Eller varför inte Macoteket, då får man med ett USB-minne på köpet om man förbokar.

Ifall man är student hoppas jag man får rabatt på apple store=)
e ju de på tiger iaf!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-15 01:17
Ursprungligen av Fredric:

Senast tog det väl 9-10 dagar från golden till att dom fanns i hyllan,, så dom har några dagar kvar att styra det sista..

Tror på den 26.

Det stämmer inte. Det tog 17 dagar från att Apple tillkännagav Tiger och till att det fanns i hyllan. Och då var Tiger Golden Master klar den 31 mars. Men hoppet är det sista som dör.

//Rob

Senast redigerat 2007-10-15 01:35
  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-14 12:58

Om jag köper en iMac samma dag som leoparden rullar ut. Vilket OS kommer då datorn att levereras med?

Hmm, låt se. Det måste vara Panther!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-14 14:17
Ursprungligen av PutteSWE:

Om jag köper en iMac samma dag som leoparden rullar ut. Vilket OS kommer då datorn att levereras med?

Troligtvis får du Panter installerat och en Leopardskiva medföljer i kartongen.

Det beror på hur du köper. Köper du i en vanlig butik får du Tiger, och kanske en möjlighet att kostnadsfritt eller till en mindre avgift uppgradera till Leopard. Kontrollera det med butiken vid köp.

Köper du däremot av Apple Store är det troligt att du får Leopard. Apple Store för inte lager utan datorn byggs efter att du lagt din beställning. Men kontrollera det med Apple Store före köp om du vill vara säker.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-14 15:35

Ehh.. vadå Panther? Vilken ny Mac som helst kommer med Tiger, och precis som Marcus K skriver kan man antagligen få uppgradera till Leopard om man köpt datorn samma dag som den släpps.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-14 15:45
Ursprungligen av boris91:

Ehh.. vadå Panther? Vilken ny Mac som helst kommer med Tiger, och precis som Marcus K skriver kan man antagligen få uppgradera till Leopard om man köpt datorn samma dag som den släpps.

haha lite seg sådär på en söndag. självklart menar jag tiger (jag köper endast mina burkar från apple store) köpte en dator precis dagarna innan de släppte tiger och då fick jag med en dvds på tiger fast datorn hade panther förinstallerat.

Bevaka tråden